مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان فارس با اشاره به بهره‌برداری از ۲۰ پروژه تا پایان سال گفت: در نخستین روز از هفته دولت بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی استان فارس در شهر صدرا کلنگ‌زنی شد.
کد خبر: ۲۸۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵ 23 August 2016
تابناک فارس به نقل از تسنیم:سعیده ابراهیمی بعدازظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی نخستین کتابخانه شهر صدرا اظهار داشت: پروژه کتابخانه شهر صدرا یکی از پروژه‌های هفته دولت است که با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، افزایش سرانه مطالعه و بهره‌مندی مردم شهر صدرا و روستاهای اطراف این شهر از خدمات کتابخانه‌های عمومی طرح‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ مطالعه از اولویت‌های کتابخانه‌های عمومی و دولت است، گفت: کتابخانه صدرا در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع بنا می‌شود و زمین این کتابخانه از طرف شرکت عمران صدرا به اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس واگذار شده و مشکلاتی که پیش از این برای ساخت این کتابخانه وجود داشت، برطرف شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه کتابخانه صدرا بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی استان فارس است، عنوان کرد: این کتابخانه در 4 طبقه و با زیربنای 3200متر پیش بینی شده است که طبقه همکف آن به بخش عمومی اختصاص دارد و در طبقه اول بخش‌های کودک و نابینایان، آمفی‌تئاتر و گالری قرار داده شده است.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: در طبقه دوم مخزن کتاب و بخش نشریات الکترونیکی و کافی نت قرار دارد و در طبقه سوم نیز سالن مطالعه خانم‌ها و آقایان و کلاس‌های vip برای کارگاه‌های خاص درنظر گرفته شده  علاوه بر این در طبقه چهارم بخش‌هایی همچون سالن غذاخوری و سالن مطالعه آزاد به متراژ 400متر قرار داده شده است.

وی بودجه این پروژه را 40 میلیارد ریال برآورد کرد و خاطرنشان کرد: این بودجه از سوی انجمن کتابخانه‎های عمومی شهر صدرا و دیگر دستگاه‌های استان فارس نظیر سازمان مدیریت استان فارس و فرمانداری شیراز تامین می‌شود و در صورت تامین اعتبار این پروژه ظرف 36 تا 48 ماه به بهره‎برداری می‌رسد.

ابراهیمی از افتتاح 5 کتابخانه در این هفته خبر داد و تصریح کرد: 4 کتابخانه در نقاط روستایی با اعتبار بالغ بر 10 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است و تا پایان امسال 20 پروژه به بهره‎برداری می‌رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار