کد خبر: ۲۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 27 April 2015
شهردار اهواز در جمع شهرداران مدارس
طی مراسمی در تالار مهتاب احکام شهرداران مدرسه به همراه هدایایی به آنان اهداء گردید. همچنین در همین مراسم برندگان مسابقات روزنامه دیواری با موضوع دهه فجر و فضای سبز معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش تابناک خوزستان، در این مراسم که با حضور شهردار ، اعضاء شورای شهر ، معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری ، جمعی از مسئولین و همچنین دانش آموزان مقطع متوسطه اول برگزار شد سید خلف موسوی شهردار اهواز ضمن خوش آمد گویی به حاضرین از آقای آهن جان معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری و معاونین مناطق تقدیر وتشکر نمود و افزود: اگر تحولی در جوامع صورت بگیرد از مدارس ، دانشگاهها و حوزه های علمیه خواهد بود. منشاء تحولات انسانی این 3 مرکز هستند .ما اگر بخواهیم شهرمان درست شود باید از مدارس شروع کنیم . شهر ما نواقص بسیاری دارد که شما شهرداران مدارس باید آن را تکمیل نموده وشهر را بسازید.

وی در ادامه گفت: شهردار مدرسه طرح بسیار خوبی است که به ترویج فرهنگ شهروندی کمک می کند. شهرداران مدرسه انشا ا... در آینده شهردار اهواز خواهند شد زیرا این کاری صددرصد مردمی است.بسیاری از کارهای شهر را خودمان می توانیم انجام دهیم ما باید با تمرین به سر منزل مقصود برسیم. مثلا در مورد موضوع جمع آوری پسماند ماباید مقید شویم که زباله ها را به موقع از خانه بیرون گذاشته و در خانه آنها را تفکیک کنیم. زیرا هزینه ها بسیار کم خواهد شد.

وی گفت: در اصفهان هر 3 روز یکبار زباله ها جمع آوری می شود ولی در اهواز در بعضی مناطق روزی 2 بار زباله ها جمع آروی می شوند که هزینه زیادی دارد. در حال حاضر ما حدود 60میلیارد تومان برای جمع آروی زباله ها پول میدهیم که با کمک مردم می توان این مشکل را حل کرد.

امیر آهن جان معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز ، نیز در این مراسم گفت: خدارا شاکر هستیم که توانستیم طرح بزرگ شهردار مدرسه را در اهواز برگزار کنیم. این طرح از سال 91 با 19 مدرسه ، سال 92 با 50 مدرسه و سال 93 با 115 مدرسه راهنمایی برگزار شده است.همچنین امسال در 80 مدرسه ابتدایی نیز طرح شهردار خانواده را برگزار نمودیم.

وی درادامه گفت: طرح شهردار مدرسه تنها در 3 کلانشهر اهواز ، تهران و اصفهان برگزار می شود و هدف از این طرح آماده سازی دانش آموزان برای پذیرش مسئولیت در آینده می باشد. با توجه به موفق بودن این طرح امیدواریم در سال تحصیلی95-94 تحصیلی بتوانیم طرح شهریاران جوان را در دبیرستانها اجرا کنیم.

معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز افزود: شاید تا دیروز شهرداری ها در کل کشور حالت خدماتی داشتند وسپس در مقطعی به کار عمرانی رسیدند و امروز باید به کار فرهنگی و اجتماعی توجه بیشتری کنند. ما در کلانشهرها با دنبال شناخت آسیبهای اجتماعی هستیم و بهترین راهکار آن مشارکت مردم و دانش آموزان است.

آهن جان تقویت فرهنگ و آموزش شهروندی وحقوق شهروندی را از قدمهای مهم شهرداری دانست و گفت: در سال 93 در طرح شهردار مدرسه برگزاری جلسات مشترک شهرداران مدرسه با شهردارن مناطق ، برگزاری مسابقات نقاشی با موضوع محرم ، برگزاری 30 نمایش تعزیه ، برگزاری دو مسابقه روزنامه نگاری با موضوع فضای سبز و دهه فجر ، برگزاری 972 کارگاه مهارتی با موضوع زندگی و شهروندی ، برگزاری 108 کارگاه آتش نشانی ، برگزاری 20 کارگاه محیط زیست و کاشت نهال ، توزیع 100 هزار بروشور آموزشی ، توزیع کتاب «بدن من چگونه کار می کند » ، برگزاری کارگاه پلیس مدرسه ، برگزاری همایش ویژه والدین ، اجرای نمایش زباله های رنگی ، همایش بزرگ فرهنگ ترافیک ، و مسابقه « اگر من شهردار اهواز بودم » را داشتیم.

وی در پایان گفت: انشاا.. با نگاه ویژه شهرداری و شورای شهر و با مساعدت آموزش و پرورش بتوانیم شهری زیباتر و شهروندانی با نشاط داشته باشیم.

حسین حیدری عضو شورای شهر اهواز نیز در این مراسم ضمن تشکر از شهردار و معاون فرهنگی شهرداری گفت: نظام جمهوری اسلامی در هر مقوله ای که بخواهد وارد شود موفقیتش در گرو مشارکت مردم است. در همه امور از جمله امور سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی وفرهنگی همینطور است. در امر مدیریت شهری هم مجموعه شورای اسلامی شهر زمانی می توانند در وظایفشان موفق باشند که مردم مشارکت داشته باشند همچنین مردم به حقوق و تکالیف خود آگاه باشند. مشارکت مردم در موضوعات خدماتی ، اجتماعی وفرهنگی با مدیران شهرداری موجب موفقیت خواهدشد.

وی خطاب به شهرداران مدارس گفت: بهترین افرادی که می توانند به مدیریت شهری کمک کنند شما هستید.

عضو شورای اسلامی شهر افزود: فرهنگسازی و کار فرهنگی باید از مدارس و مهدکودکها شروع شود. در کشورهای پیشرفته هم به همین شکل است چراکه شخصیت انسان از کودکی شکل می گیرد.

در ادامه این مراسم برندگان مسابقات روزنامه دیواری با موضوعات دهه فجر و فضای سبز معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند. همچنین در بخش دیگری از این مراسم احکام شهرداران مدارس به آنان ابلاغ گردید.

گفتنی است : بخشهای دیگر این مراسم اجرای نمایش طنز و همچنین نمایشگاهی از روزنامه های دیواری در خارج از محیط تالار مهتاب بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار