مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی خبر داد:
دکتر محمدی اقدم : رساندن آب شرب با کیفیت بهتر به روستائیان از اهداف اصلی شرکت آب و فاضلاب روستائی می باشد.
کد خبر: ۲۸۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷ 21 August 2016

به گزارش تابناک آذربایجان غربی محمدی اقدم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد گفت::اولویت وزارت نیرو برای آبرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار است و افزایش روستاهای برخوردار آذربایجان غربی از آب شرب به عنوان راهکاری برای خدمت‌رسانی به مردم استان تلقی می‌شود که در این زمینه شاهد افتتاح پروژه‌های جدید آبرسانی به روستاهای استان در هفته دولت خواهیم بود.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح‌ها شش هزار و 969 خانوار روستایی با 27 هزار نفر جمعیت در روستاهای شهرستانهای ارومیه، بوکان، پلدشت، تکاب، چایپاره، خوی، سردشت، سلماس، شاهیندژ، شوط و ماکو از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

محمدی اقدم حفر و تجهیز 23 حلقه چاه، بازسازی 10 دهنه چشمه، اجرای 307 کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال، احداث یکهزار و 40متر مکعب ایستگاه پمپاژ و دو هزار و 345 متر مکعب مخزن ذخیره را از جمله اقدامات انجام شده در این راستا اعلام کرد.

این مسؤول خاطر‌نشان کرد: براساس توافقنامه‌های مبادله شده در سال گذشته 161 پروژه با میانگین 70 درصد پیشرفت فیزیکی در قالب 690 روستا با جمعیت بالغ بر 344 هزار و 480 نفر جزء تعهدات شرکت آب و فاضلاب روستایی برای آبرسانی بوده است.

محمدی‌اقدم یادآور شد: 308 روستا از این روستاها از آب شرب سالم برخوردار شده‌اند و با اتمام 382پروژه روستایی شاخص بهره‌مندی از آب شرب سالم آشامیدنی به 76.4 درصد ارتقاء خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح ها، شاخص بهره مندی روستاهای استان از آب آشامیدنی 1.104 در صد افزایش به 73.3  در صد خواهد رسید.

وی بیان داشت: تهیه و تدوین برنامه طرح جامع  راهبردی تامین آب شرب روستاهای استان در قالب برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در قالب یک هزار و 188 پروژه است که شامل دو هزار و 238 روستا با اعتبار مورد نیاز 14هزار و 33 میلیارد ریال که از اقدامات دولت است.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات دیگر در دولت ، اعلام کرد: رشد چهار درصدی تعداد روستاهای تحت پوشش استان، استقرار دستگاه آب شیرین کن با تکنولوژی اسمز معکوس، استقرار سیستم مدیریت کیفیت و اخذ گواهینامه ایزو 9001، تشکیل اکیپ اتفاقات و مشترکان بواسطه برون سپاری خدمات، نصب 145 دستگاه کلر زن جهت تامین کیفیت آب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار