معاون فرهنگی اوقاف خبرداد؛
تابناک: معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از تخصیص 2 درصد از موقوفات کشور به حوزه‌های علمیه خبر داد.
کد خبر: ۲۸۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ 20 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در نشست کمیته‌های وقف و حوزه‌های علمیه همدان، لرستان و مرکزی با اشاره به اجرای امنیانه وقف در کشور اظهار داشت: بحث اجرای امنیانه نیات موقافات از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا که همین اجرای امنیانه می‌تواند سبب تبلیغ و ترغیب مردم به امر وقف شود.

وی افزود: همچنین یکی دیگر از اولویت‌های کاری ما تلاش برای ایجاد وقف جدید یا همان وقف در حوزه‌های علمیه است که اگر بتوانیم این امر را به خوبی انجام دهیم می‌توانیم از ظرفیت تبلیغی روحانیون استفاده کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به سهم حوزه‌های علمیه از موقوفات گفت: نزدیک به 2 درصد از موقوفات مربوط به حوزه‌های علمیه است ولی این آمار رضایت بخش نیست و باید این رقم را افزایش دهیم.

حجت الاسلام شرفخانی خاطرنشان کرد: باید راهکارهای ترویج فرهنگ وقف در حوزه‌های علمیه را افزایش دهیم تا بتوانیم از این ظرفیت در حوزه‌های علمیه به خوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به جایگاه استان مرکزی در امر وقف گفت: استان مرکزی جزء استانهایی است که موقوفات قابل توجهی در بحث حوزه‌های علمیه دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: یکی از بهترین وقف نامه‌هایی که در این استان در رابطه با بحث حوزه‌ها داریم موقوفات مرحوم آیت الله محسن اراکی است.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به خدمات مرحوم آیت الله محسن اراکی گفت: ایشان زحمات زیادی را برای حوزه‌های علمیه در کشور و استان مرکزی داشته‌اند که راهکارهای ایشان همچنان باقی و مورد استفاده است.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار