فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب به تشریح عملیات آزادسازی گروگان مینابی پرداخت.
کد خبر: ۲۸۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ 19 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، در آخرین ساعات بامداد 26 مردادماه با کمک سربازان گمنام امام زمان(عج) یک گروگان مینابی از دست گروگان گیران نجات یافت و به آغوش خانواده بازگشت.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب در تشریح این ماجرا  از آزادسازی فرد ربوده‌شده مینابی در شهرستان فنوج استان سیستان و بلوچستان–منطقه لاشار خبر داد.
 
حبیب‌الله سهرابی در جمع خبرنگاران با اشاره به گروگان‌گیری‌های اخیر در این شهرستان گفت: سپاه ناحیه میناب پس از درخواست شورای تأمین در تاریخ ۴ مردادماه مبنی بر ربوده شدن فردی با هویت"د–ح” شناسایی و پیگیری جهت آزادسازی نامبرده را در دستور کار خود قرارداد.
 
وی افزود: طبق هماهنگی با دادستان شهرستان و با همکاری عوامل اطلاعاتی قرارگاه قدس جنوب شرق ظرف یک هفته کار اطلاعاتی منجر به آزادسازی و دستگیری ۲ فرد مظنون در این رابطه شد.
 
سرهنگ سهرابی اختلاف حساب ملکی را علت این گروگان‌گیری عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به جلسات انجام‌شده با حضور برخی از بزرگان قبایل استان کرمان و سیستان و بلوچستان این اختلافات رفع و منجر به آزادی فرد ربوده‌شده گردید.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب تصریح کرد: در یک اقدام اطلاعاتی فرد ربوده‌شده در استان سیستان و بلوچستان شهرستان فنوج منطقه لاشار از دست گروگان گیرها آزاد شد.
 
وی از دادستان و شورای تأمین و فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق و همچنین بزرگان قبایل استان کرمان و سیستان بلوچستان از همکاری‌های اخیر مبنی بر آزادسازی فرد ربوده‌شده این شهرستان تقدیر و تشکر کرد.
 
همچنین دادستان شهرستان میناب از آزادسازی گروگان مینابی طی یک اقدام عملیاتی  توسط عوامل اطلاعاتی سپاه میناب تقدیر و تشکر کرد.
 
دادستان شهرستان میناب با اشاره به ربوده شدن فردی با هویت” د-ح” شهروند مینابی توسط گروگان گیرها در یک ماه گذشته ،گفت: گروگان گیرها با حضور در  محل کار نامبرده وی را به گروگان گرفتند و قبل از رسیدن نیروهای انتظامی توانستند از صحنه متواری شوند.
 
وی افزود: گروگان گیرها در این رابطه تقاضای وجه نقد جهت آزادسازی وی از خانواده‌اش کرده بودند که این تقاضا به سرانجام نرسید و فرد ربوده‌شده توسط عوامل اطلاعاتی بسیج سپاه این شهرستان آزاد شدند که در این رابطه دو نفر مظنون دستگیرشده است.
 
محمدی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های شبانه‌روزی فرمانده سپاه ناحیه میناب جهت شناسایی و دستگیری گروگان گیرها، خاطرنشان کرد: با افرادی که موجب اختلال و برهم زدن نظم و امنیت جامعه اقدام به گروگان‌گیری می‌کنند برخورد قاطع و برای آنان اشد مجازات در نظر گرفته می‌شود.
 
پیش‌ازاین فرماندار ویژه شهرستان میناب در تشریح این واقعه ضمن تأیید این خبر، افزود: یک گروگان مینابی در آخرین ساعات 26 مردادماه با تلاش برادران سپاه و اداره اطلاعات شهرستان میناب از دست گروگان گیران سالم آزاد شد.
 
ابوذر مهدی نخعی در خصوص جزییات اطلاعات گروگان آزادشده خاطرنشان کرد: "د.ح" 26تیرماه سال جاری توسط گروگان گیران در میناب ربوده‌شده بود که پس از گذشت یک ماه با تلاش و پیگیری‌های شبانه‌روزی برادران سپاه و اداره اطلاعات شهرستان میناب آزاد شد و به آغوش خانواده بازگشت.
 
وی با اشاره به اینکه گروگان گیران برای آزادی وی خانواده‌اش را زیر فشار قرار داده بودند، تصریح کرد: گروگان گیران قصد اخاذی شش میلیارد ریالی از خانواده فرد گروگان داشتند که خوشبختانه با تلاش و جدیت دستگاه‌های امنیتی و انتظامی، بدون دریافت هیچ‌گونه وجهی گروگان را سالم رها کردند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار