مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: باتوجه به صنعتی بودن استان و میزان برق تحویل گرفته شده در میان استان های کشور کمترین میزان تلفات انرژی برق را داشته ایم.
کد خبر: ۲۷۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸ 17 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، سعید بهادیوند چگینی در همایش پدافند غیرعامل و تهدیدهای نوین الکترو مغناطیسی که روز چهارشنبه در اداره توزیع برق استان قزوین برگزار شد، افزود: امروزه انرژی و برق زیربنائی ترین موضوع در توسعه حوزه های اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و سیاسی است و همه جوامع به انرژی و برق به عنوان زیربنائی ترین اصل توسعه و ترقی جوامع بشری می نگرند.
وی یادآور شد: صنعت برق استان با آمادگی کامل تمامی مراحل تولید، انتقال و توزیع برق مورد نیاز مردم استان را عهده دار بوده است و امسال با موفقیت و بدون خاموشی پیک مصرف برق استان را که 733 مگاوات و بی سابقه بود پشت سر گذاشت.
بهادیوند ادامه داد: 21 درصد انرژی برق تحویل گرفته شده در این استان به مصارف خانگی، 25 درصد به مصارف کشاورزی و 44 درصد در بخش های مختلف صرف می شود که با توجه به صنعتی بودن استان می توان اذعان کرد این برق دریافتی در زمینه تولید استفاده می شود.
وی با بیان اینکه با داشتن شش پست انتقال برق، 33 پست فوق توزیع برق و 9 هزار پست توزیع، کمترین تلفات برق را در میان استانها داشته ایم افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی همیشه به فکر ضربه زدن به کشور بوده و امروزه با تغییر در شیوه های هجوم و استفاده از حملات سایبری و تهدیدهای نوین و عملیات روانی، صنعت برق کشور و سایر حوزه ها را مورد هجوم و حمله قرار داده اند.
بهادیوند در پایان خاطر نشان ساخت: برای جلوگیری از حمله های سایبری دشمنان به کشور باید دانش خود را به روز کرده و با استفاده از اطلاعات و تجهیزات مدرن در موفقیت و سربلندی کشور ایران قدم برداریم.
معاون تولید نیروگاه شهید رجائی نیز در این همایش گفت: دشمنان امروزه هجوم فیزیکی و نظامی را به روش های جدید حمله تغییر داده و با استفاده از روش های جدید نظیر تهدید الکترومغناطیس و حمله های سایبری، به تخریب زیرساخت های سایر کشورها روی آورده اند.
عبدالمجید دیناروند افزود: در تهدیدهای الکترومغناطیسی در یک آن انفجاری عظیم صورت می گیرد و بدون اینکه به فردی آسیب وارد شود چندین دستگاه و یا قطعات آنها از کار می افتد و در حوادث بعدی اتفاقات شدید تری روی می دهد.
وی افزود: در هنگام حملات الکترومغناطیسی هیچ راهی برای جلوگیری و مقابله وجود ندارد اما می توان با مصون سازی با هزینه ای اندک با این نوع حملات مقابله کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار