معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان:
ایجاد فرودگاه جدید با حمایت دولت می تواند به توسعه صنعت حمل و نقل هوایی منجر شود.
کد خبر: ۲۷۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ 11 August 2016

فرج اله خبیر در همایش نقش صنعت حمل و نقل در توسعه گردشگری اظهار کرد: فرودگاه های زیادی در استان داریم که باید زیرساخت های مناسبی برای توسعه آنها ایجاد شود.

 وی با بیان اینکه در پارکینگ فرودگاه اهواز مشکلات اساسی وجود دارد و ظرفیتی برای افزایش ترددها در اهواز نداریم، تاکید کرد: مکانی که برای فرودگاه جدید درنظر گرفته شده باید با حمایت دولت عملی شود.

خبیر با اشاره به اینکه در دنیا 50 درصد مسافرت ها ریلی و 50 درصد با استفاده از مابقی خطوط حمل و نقل انجام می شود، ادامه داد: در حمل و نقل کشور ما 90 درصد مسافرت ها جاده ای و 10 درصد از مابقی مسیرها استفاده می شود و به این دلیل سالانه هزاران نفر تلفات جاده ای داریم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: هرچه از استفاده از مسیرهای جاده ای کمتر و مسیرهای ریلی بیشتر باشد، سفرهای ایمن تری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: بسیاری از جاده های استان از استانداردها و مشخصات فنی لازم به دور هستند و خودروها نیز سطح ایمنی پایینی دارند که این امر مشکلی اساسی در بحث حمل و نقل است.

خبیر ایجاد جاده های مناسب به سمت استان های مرکزی و شرقی کشور را ضروری دانست و گفت: با ایجاد این جاده ها اتصال ما به استان های مرکزی و شرقی کشور تسهیل می شود.

معاون استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به نامناسب بودن خطوط ریلی در استان گفت: از نظر ریلی نیز خطوط ریلی ما از اندیمشک تا پس از لرستان نامناسب است و خط ریلی جنوب سرعت و ایمنی چندانی ندارد.

وی تصریح کرد: در سفر با قطار مسیر 16 ساعته اهواز- تهران مانعی اساسی در توسعه حمل و نقل استان است.

خبیر همچنین با بیان اینکه حمل و نقل دریایی ما نیز نواقصی دارد و به جز در چند مسیر مشخص به سمت کویت و عراق استفاده چندانی از آن نمی شود، افزود: از رودخانه ها و بندرگاه های استان در حمل و نقل دریایی استفاده ای نمی شود که راه حل توسعه گردشگری استان، نخست توسعه در داخل استان و سپس گسترش به خارج از استان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار