مدیرکل غله استان اردبیل:
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا در فصل برداشت محصولات، سیلوی 100 هزار تنی اولدوز گندم اردبیل به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۲۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸ 25 April 2015
به گزارش فارس، علی نوبخت پیش از ظهر امروز در جریان بازدید استاندار اردبیل از پروژه‌های حوزه غله در اردبیل اظهار کرد: امسال نیز با آغاز فصل برداشت تلاشمان بر این است تا در موعد مناسب ذخیره‌سازی گندم را با کیفیت بالا در انبارها و سیلوهای استان انجام دهیم.

وی افزود: طرح سیلوی 100 هزار تنی که توسط شرکت اولدوز گندم در 15 کیلومتری جاده اردبیل - مغان در دست اجراست دارای دو فاز بوده که تاکنون عملیات اجرای آن اعم از خاکبرداری، حفر کانال‌ها، اجرای فنداسیون کندوها، انعقاد قرارداد خرید ماشین‌آلات از شرکت ابیان ترکیه، حمل و نصب 8 واحد بدنه فلزی کندوها و برخی از تجهیزات سیلوها، حصارکشی و اجرای سوله و ساختمان‌های جنبی و دایر کردن انشعابات آب و برق و سایر ... اقدام که پیشرفت فیزیکی آن بالای 80 درصد برآورد شده و فاز اول آن به ظرفیت 50 هزار تن تا فصل خرید گندم سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل ادامه داد: خرید گندم استان اردبیل حدود 500 هزار تن بوده و با تکمیل این سیلو ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در بخش خصوصی و کارخانجات تا سقف 213 هزار تن افزایش خواهد یافت که میزان مصرف استان اردبیل نیز حدود 180 هزار تن در سال است.

در این بازدید مجید خدابخش با اشاره به اینکه فاز نخست این سیلو در آینده‌ای نزدیک با سرمایه‌گذاری حدود 10 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی و حل مشکل کاری آنان از وظایف اصلی دولت به شمار می‌رود و کسانی که در این مسیر گام برمی‌دارند اقدامی شایسته انجام می‌دهند که جای تحسین و قدردانی دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار