رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان همدان به ورزشکاران این رشته ورزشی هشدار داد: مراقب مکمل های تقلبی باشند.
کد خبر: ۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶ 04 February 2015
رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان همدان به ورزشکاران این رشته ورزشی هشدار داد: مراقب مکمل های تقلبی باشند.

ˈمرتضی خدابنده لوˈ در گفت وگو باخبرنگار ایرنا افزود: مکمل های تقلبی بسیاری در بازار وجود دارد که مصرف آن منجر به عوارض جسمانی حاد در ورزشکاران می شود.

وی اضافه کرد: از آنجا که ورزشکاران به پروتئین نیاز دارند، می توانند به جای استفاده از چندین نوع غذای دارای پروتئین، از پودر پروتئین استاده کنند به شرطی که مکمل اصل باشد چراکه یکسری افراد سودجو جنس های تقلبی وارد بازار کرده اند.

خدابنده لو بیان داشت: هم اکنون برخلاف قوانین و مقررات، داروهای نیروزا در باشگاه ها توسط مربیان و ورزشکاران استفاده می شود و یکی از بهترین راه های مبارزه با این مصرف برگزاری کارگاه ها و آگاه کردن خانواده ها و ورزشکاران از مضرات این داروها است.

وی خاطرنشان کرد: البته سازمان غذا و دارو می تواند مکمل های غذایی را بین ورزشکاران و مربیان معرفی کند تا آنها بتوانند از مکمل های دارویی استاندارد استفاده کنند.

وی با بیان اینکه نظارت بر باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام بر عهده اداره کل ورزش و جوانان است، گفت: چنانچه مشکلی برای ورزشکاران پیش بیاید و از باشگاه ها شکایتی شود، باید به اداره کل ورزش و جوانان مراجعه کنند تا به مشکل آنها به راحتی رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: همچنین مبالغ دریافتی باشگاه ها از ورزشکاران نیز توسط اداره کل ورزش و جوانان و تعزیرات مشخص می شود که البته تاکنون باشگاه های همدان از مبلغ تصویب شده نیز مبلغ کمتری دریافت می کنند.

خدابنده لو با مثبت ارزیابی کردن وضعیت رشته بدنسازی و پرورش اندام همدان گفت: تمامی شهرستان های استان از جمله کبودراهنگ، اسداباد، بهار، رزن، نهاوند، ملایر و فامنین در این رشته به خوبی فعالیت می کنند و استان همدان حدود 10 هزار نفر ورزشکار فعالیت دارند که شش هزار نفر آنها سازمان یافته اند و دارای کارت ورزشی هستند که این نشان از علاقمندی جوانان به رشته پرورش اندام و بدنسازی است.

وی یادآور شد: حدود 70 نفر مربی پرورش اندام در استان همدان فعالیت دارند و همواره جزو سه هیات برتر کشور در برگزارس کلاس های آموزشی هستیم.

همدان یکی از استان های فعال در کسب مدال های قهرمانی در رشته پرورش اندام در عرصه های ملی، آسیایی و جهانی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار