معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان:
کاویانی ابراز داشت: در سال جاری یک میلیون و 480 هزار تن گندم از مزارع ما برداشت شد و این در حالی است که میزان سطح کشت گندم ما 380 هزار هکتار بوده و نسبت به سال گذشته کاهش سطح کشت گندم در استان را داشتیم.
کد خبر: ۲۷۳۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶ 07 August 2016
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از پرداخت بیش از 82 درصد مطالبات گندم‎کاران گلستانی خبر داد.
حسین کاویانی صبح امروز امروز در جمع فعالان بخش خصوصی اظهار کرد: بخش کشاورزی از بخش‌های مهم اقتصادی و موثر در استان گلستان و کشور در زمینه تولید، توزیع و مصرف به شمار می‎رود.

وی تصریح کرد: ارائه موضوعات بخش خصوصی از دولت باید به گونه‎ای باشد که دستگاه اجرایی در تعامل با آن به یک جمع‎بندی منطقی برسد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان به صادرات بخش کشاورزی استان گلستان اشاره کرد و گفت: از سال 1392 نسبت صادرات بخش کشاورزی به واردات نزدیک به 9 میلیارد دلار منفی بود.

کاویانی ادامه داد: آمار نسبت صادرات به واردات بخش کشاورزی در استان گلستان در سال 1393 به 5.5 دلار منفی رسید که این توسعه کمی و کیفی در بخش مهم اقتصادی کشاورزی استان بود.

وی با بیان اینکه مستندات آماری صادرات توسط گمرک کل کشور ارائه می‎شود، یادآور شد: در پایان سال 1394 صادرات بخش کشاورزی نسبت به واردات به 3.2 میلیارد دلار منفی رسید و امیدواریم تا پایان سال 1395 به 1.5 میلیارد دلار منفی برسد.

کاویانی با بیان اینکه برنامه‎ریزی ما این است که میزان صادرات بخش کشاورزی نسبت به واردات از سال 1396 برابر شود، گفت: همین که بتوانیم تراز منفی 9 میلیارد دلاری نسبت صادرات به واردات را در طی چهار سال به صفر برسانیم اقدام بزرگ در اقتصاد استان و به تبع بخش بازرگانی خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان ابراز داشت: ارزش افزوده بخش کشاورزی در تعدیل اقتصادی سال 1393 و 1394 با توجه به رشد اقتصادی نزدیک به یک درصد بیشتر بوده است این در حالی است که در کشور 4.8 درصد تا 5 درصد رشد اقتصادی را شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان گلستان برخی محصولات ما استراتژیک است و از این نظر جزو استان‎هایی هستیم که مجبور به کشت گندم به شمار می‎رویم.

کاویانی ابراز داشت: در سال جاری یک میلیون و 480 هزار تن گندم از مزارع ما برداشت شد و این در حالی است که میزان سطح کشت گندم ما 380 هزار هکتار بوده و نسبت به سال گذشته کاهش سطح کشت گندم در استان را داشتیم.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه بیش از 82 درصد بهاء خرید تضمینی گندم به کشاورزان گلستانی پرداخت شده است، یادآور شد: اگر ارزش اقتصادی بخش کشاورزی استان را از مهر سال 1394 تا سال 1395 به عنوان یک سال زراعی در نظر بگیریم در طی این مدت تاکنون 4 میلیون و 450 هزار تن محصولات کشاورزی از استان برداشت شده که ارزش ریالی آن 6 هزار و 500 میلیارد تومان برآورد می‎شود.

کاویانی با بیان اینکه تولیدات کشاورزی 35 درصد درآمد استان را به خود اختصاص داده است، گفت: به صورت غیر مستقیم 70 درصد درآمد استان به بخش کشاورزی بستگی دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار