انبار محصول واحد لاستیک مصنوعی (BDSR) بندر امام دچار حریق شده که دود زیاد ناشی از آن بخاطر سوختن لاستیک های موجود در انبار است که ابری از دود ایجاد می کند
کد خبر: ۲۷۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷ 06 August 2016
عصر امروز انبار BD/SR شرکت پتروشیمی بندر امام دچار حریق شد ولی با تلاش آتش نشانان، این آتش سوزی کنترل شد.

به گزارش تابناک خوزستان، آتش سوزی در یک واحد پتروشیمی که کار تولید لاستیک های مصنوعی را برعهده دارد بار دیگر زنگ خطر را در بندر امام به صدا درآورد ولی بگفته مقامات محلی، این آتش سوزی به موقع کنترل و از سرایت آن به دیگر واحدها جلوگیری شد.

ماموران ایمنی و آتش نشانی پتروشیمی در کنار محل آتش سوزی در حال انجام عملیات خنک سازی هستند.

بنا به گفته ی رئیس ایمنی و آتش نشانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه از سرایت به واحدهای جانبی جلوگیری شده است گفت: به دلیل ویژگی های لاستیک، ابری از دود در هوا دیده می شود.

نریمان نژاد گفت: گام مهم و اولیه ما اطفای کامل حریق است و بررسی دلیل حادثه پس از مهار کامل انجام می شود.
کنترل اتش سوزی در انبار شرکت پتروشیمی بندر امام/حادثه مصدوم نداشته است
اما مسئولان حراست پتروشیمی، عمدی بودن یا خرابکاری حادثه آتش سوزی این حادثه را رد می کنند.

مدیر روابط عمومی پتروشیمی بندر امام هم به خبرنگاران گفته است: خوشبختانه آتش سوزی هیچ تلفات جانی نداشته است.

مرضیه شاهدایی معاون وزیرنفت و مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی نیز برای رصد دقیق حادثه آتش سوزی پتروشیمی بندرامام عازم ماهشهر شده است.

* جای نگرانی نیست
هاشم بالدی مدیرکل بحران استانداری خوزستان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: انبار محصول واحد لاستیک مصنوعی (BDSR) بندر امام دچار حریق شده که دود زیاد ناشی از آن بخاطر سوختن  لاستیک های موجود در انبار است که ابری از دود ایجاد می کند.

بالدی افزود: اکنون تیمهای عملیاتی در منطقه حاضر بوده و عملیات اطفای آتش در حال انجام است. این حادثه تاکنون مصدومی به همراه نداشته است. وی تاکید کرد: جای هیچگونه نگرانی نیست.

پتروشیمی بندرامام یکی از مجتمع‌های پتروشیمی واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است. محصولات تولیدی این مجتمع شامل اتان، پروپان، بوتان، پنتان، اتیلن، بنزین پیرولیز، نفت کوره، بنزن، زایلن‌ها، رافینت، آروماتیک‌های سنگین و پارازایلین است و با داشتن ظرفیت بالای تولید، نخستین تولیدکننده محصولات پتروشیمی ایران است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار