معاون استاندار آذربایجان‌غربی:
معاون توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: امسال در استان برای بیش از 700 میلیون دلار صادرات برنامه‌ریزی شده است.
کد خبر: ۲۷۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳ 06 August 2016
به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی؛ نادر صفرزاده امروز در مراسم تجلیل از منتخبان صنعتی و معدنی استان آذربایجان‌غربی که به مناسبت روز صنعت و معدن و با حضور معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد اظهار داشت: امید است که پس از به ثمر رسیدن مذاکرات هسته‌ای با هدایت و مدیریت مستقیم رهبر معظم انقلاب اسلامی، فضا برای رونق اقتصادی در کشور فراهم شود.

معاون توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بی‌شک مشکلات فراوانی در بخش صنعت، تولید و تجارت وجود داشته و اگر مشکلی نداشت، امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری نشده و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با مسئولیت معاون رئیس جمهور و در استان‌ها با مسئولیت استانداران شکل نمی‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد، مشکلات فراوانی وجود دارد تصریح کرد: این در حالی است که این مشکلات با تدبیر و درایت یکی پس از دیگری حل شده و علاوه بر آن، صادرات غیرنفتی در چهار ماهه امسال نسبت به مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

صفرزاده با بیان اینکه امسال در استان برای بیش از 700 میلیون دلار صادرات برنامه‌ریزی شده است بیان کرد: بنابراین برای نیل به آن باید فعالیت‌های بسیاری انجام داده و سهم و نقش صادراتی خویش را ارتقاء بخشیم.

معاون توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان‌غربی افزود: هم‌اکنون برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی به تنظیم و تصویب دولت رسیده و امید است که روز به روز نقش استان در این تجارت جهانی برجسته‌تر شود.

صفرزاده با تاکید بر سوق یافتن به سمت خصوصی سازی در کشور اظهار داشت: باید فرودگاه‌ها و راه آهن به بخش خصوصی واگذار شده و همانطور که رئیس جمهور اعلام کرد، دولت زیرساخت‌ها و شرایط را مهیا می‌کند تا بتدریج نقش آن در اقتصاد و تجارت به حداقل برسد.

قاضی‌پور دراین همایش با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی نمادی از جدول مندلیف بوده اما باید سنگ‌های گرانقیمت را در آن یافت، اظهار داشت: در این باره امید است که سازمان صنعت، معدن و تجارت به سمت سنگ‌های گرانقیمت سوق یابد چون با وجود داشتن این سنگ‌ها در استانب بایدمطالعات بیشتری در این زمینه انجام گیرد.

انتظاررئیس اتاق بازرگانی استان آذربایجان‌غربی نیز دراین همایش گفت: با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و پیگیری فرامین ایشان توسط دولت تدبیر و امید، شاهد توسعه صادرات و اقتصاد کشورمان باشیم.

محمد فارق گرمیانی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی در نیزاین مراسم اظهار داشت: هم اکنون 961 واحد تولیدی استان برای اخذ تسهیلات بانکی شناسایی شده که 271 واحد آن توسط بانک‌ها در حال اجرا هستند.

وی بیان کرد: تاکنون 130 جلسه رفع موانع تولید و 43 جلسه تسهیل با بخش خصوصی و با حضور استاندار آذربایجان‌غربی تشکیل شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار