کد خبر: ۲۷۲۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱ 06 August 2016
رئیس جهاد دانشگاهی استان پیش از ظهر امروز در مراسم سی و ششمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی که در ساختمان دانشگاه جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار داشت: مرکز تخصصی ناباروری از راه دور طی یک ماه آینده در زاهدان راه‌اندازی می‌شود.

منصور تاجری با تبریک سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی افزود: گسترش گرایشات دینی و مذهبی در بین دانشجویان، توسعه فنّاوری با بهره گیری از نیروهای متخصص داخلی برای حذف وابستگی‌های علمی ـ فرهنگی و استقرار نظام آموزش عالی مبتنی بر ارزش های اسلامی از جمله اهداف جهاد دانشگاهی است.

وی تصریح کرد: با گذشت ۳۶ سال از تاسیس جهاد دانشگاهی اکنون این نهاد، تجلی‌گاه تعهد و فرهنگ ناب در محیط های علمی بوده است و توانسته با اقداماتی که تا کنون انجام داده است کارنامه درخشانی از خود به جای بگذارد.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز بانک خون بند ناف در استان خاطرنشان کرد: در این مرکز ۲۰پرونده متقاضی ذخیره سازی سلولهای بنیادی توسط مادران باردار تشکیل شده است و عمل ذخیره بند ناف انجام شده است.

تاجری با اشاره به راه‌اندازی مرکز مطالعات منطقه‌ای استان در آینده‌ای نزدیک خبر دادو تصریح کرد: در این مرکز بخش‌های مختلفی شامل مرکز مطالعات اعتیاد، بحران آب و خشکسالی، گیاهان دارویی، انرژی‌های نو، مطالعات زنان، فرهنگی و اجتماعی ایجاد می‌شود.

تاجری عنوان کرد: این دانشگاه با رویکرد تحقیق و پژوهش طرح های مطالعاتی مختلفی را به سفارش دستگاه‌های اجرایی انجام داده است و توانسته در بخش تحقیق و پژوهش در استان پیشرو باشد.

وی به مسئله اقتصاد مقاومتی نیز اشاره و بیان کرد: جهاد دانشگاهی نهادی پیشرو در بحث اقتصاد مقاومتی بوده است و تنها از ۲۰ درصد بودجه دولتی استفاده می‌کند.

وی اظهار کرد: هم اکنون ۱۰۰ هزار دانشجو در حوزه جهاد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند و بهینه سازی اوقات فراغت آنان با استفاده از علوم دانش بنیان در رشته های  ورزشی، شعر، ادبیات، معارف قرآنی طراحی شده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار