رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا با کسب مجوزی که داشتیم از مهرماه در سه رشته جدید تحصیلی پذیرش دانشجو را شاهد باشیم.
کد خبر: ۲۷۲۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵ 06 August 2016

رامز نصیری امروز همزمان با سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: از اول مهرماه با سه رشته جدید مراقبت سالمندی، مربیگیری دوره پیش‌دبستانی و مهد کودک در مقطع کاردانی اقدام به پذیریش دانشجو برای نخستین‌بار در استان اردبیل خواهیم کرد.

وی بیان کرد: این رشته‌ها با همکاری و مساعدت کمیته امداد و بهزیستی و طرح درس و الگوی تدریسی که طراحی شده است به خوبی انجام می‌شود تا فارغ‌التحصیلان بتوانند در مراکز و مجموعه‌های نگهداری و مراقبت سالمندان مراکز پیش‌دبستانی و مهدهای کودک بکارگیری شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا با کسب مجوزی که داشتیم از مهرماه در سه رشته جدید تحصیلی پذیرش دانشجو را شاهد باشیم.

نصیری با بیان اینکه جهاد دانشگاهی 16 مردادماه سال 59 با دستور امام راحل تشکیل شد تا به عنوان یک بازوی توانمند برای شورای انقلاب فرهنگی و نهادهای دانشگاهی در قالب طرح‌های علمی، تحقیقاتی، کاربردی و نیمه صنعتی بتواند اهداف و برنامه‌های خود را دنبال کند، افزود: جهاد دانشگاهی از سال 80 با استقرار در استان اردبیل توانسته در این 15 سال در حوزه‌های مختلف خدمات قابل قبولی را به هموطنانمان ارائه کند.

وی خدمات متنوع جهاد دانشگاهی را از خدمات فرهنگی، پژوهشی، فناوری، آموزشی و علمی و کاربردی گرفته تا تعامل و همکاری با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف یادآور شد و گفت: ما در گروه کشاورزی و در بخش فناوری و همچنین پزشکی با راه‌اندازی مرکز ناباروری قفقاز زیرنظر پژوهشکده رویان فعالیت‌های خوب و چشمگیری را در سال‌های اخیر شاهد بودیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل فعالیت جهاد دانشگاهی را در ذخیره‌سازی خون بند ناف برای درمان بیماری‌ها از طریق سلول‌های بنیادی یادآور شد و تصریح کرد: جهاد دانشگاهی بر اساس فلسفه‌ای که در شکل‌گیری آن مدنظر بوده، سعی کرده خارج از دانشگاه‌ها اما زیر نظر شورایعالی انقلاب فرهنگی و همسو و همراه با مراکز علمی و دانشگاهی بتوانند به وظایف و رسالت خود عمل کند.

نصیری عنوان کرد: ما از اول و بر پایه اقتصاد مقاومتی و تلاش برای کسب توان‌افزایی از طریق فعالیت‌های علمی تحقیقی و پژوهشی سعی کردیم کمترین وابستگی به بودجه دولتی را داشته باشیم، به طوری که ما هر چند عضو شورای اداری و حاضر در برخی از جلسات و نشست‌های دستگاه‌های دولتی هستیم، اما خوداتکا بوده و تنها 20 درصد بودجه ما دولتی است.

وی یادآور شد: گاه به دلیل ضعف منابع اعتباری حتی در پرداختی‌های حقوق پرسنل دچار مشکل می‌شویم، اما با توجه به اینکه رویکرد ما یک رویکرد جهادی است در فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و ورود به حوزه درمان و استفاده از فناوری‌های جدید است، سعی می‌کنیم تا در کنار تعاملی که با سایر مراکز علمی و دانشگاهی داریم، بتوانیم در بخش درآمدزایی به خوداتکایی برسیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: ما در حال حاضر با ادارات و نهادهای مختلف نظیر آب منطقه‌ای، دفتر فنی استانداری، شوراهای شهر و روستا، دهیاری‌ها و و برخی دیگر از نهادها تعامل و همکاری داریم و نسبت به انجام طرح‌های پژوهشی آنها اقدام می‌کنیم.

نصیری بیان کرد: در حوزه علمی - کاربردی و فعالیت این دانشگاه در جهاد دانشگاهی ما روی سه رشته آی‌تی، کامپیوتر و حسابداری متمرکز شدیم و سعی می‌کنیم در این رشته‌ها پذیرش دانشجو را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: از اول مهرماه سه رشته جدید مراقبت سالمندی، مربیگری پیش‌دانشگاهی و مربیگری مهدهای کودک نیز به این رشته‌ها افزوده می‌شود و تا ما در مقطع کاردانی شاهد پذیرش دانشجویان باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل در پایان سخنان خود افزود: تمام تلاش ما بر این است تا با یک تعامل و همکاری و ارتباط موثر با نهادها و دستگاه‌های مختلف به ویژه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هدف‌گذاری‌هایمان را به سمتی حرکت دهیم تا بتوانیم فعالیت مناسب و مطلوبی را شاهد و ناظر باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار