نماینده مردم اهواز، باوی ، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه های اجرایی مطالباتی که حق آموزش و پرورش است و قانون اعتبارات آن را تخصیص داده، پرداخت کنند.
کد خبر: ۲۷۱۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰ 02 August 2016
جواد کاظمی نسب (الباجی) گفت: با توجه به پتانسیل هایی که در استان هم از نظر ثقل اقتصادی و هم نیروهای انسانی وجود دارد، متاسفانه آموزش و پرورش حمایت نشده است.وجود منابع عظیم نفتی در استان، منابع کشاورزی از جمله نیشکر، انواع صنایع فولاد و پتروشیمی، بنادر و شهرداری ها می تواند به ارتقای آموزش و پرورش کمک کند تا رتبه آموزشی آن ۳۰ نباشد.

وی از شهرداری ها درخواست کرد:از درآمدهایی که در درست دارند ، به آموزش و پرورش کمک کنند.زیرا بودجه شهرداری  ها مستقیم دریافت می شود و نیازی به بودجه کشوری ندارند.

وی با تاکید بر تعامل بین نمایندگان و آموزش و پرورش افزود: این تعامل و همفکری می تواند در رفع مشکلات موثر باشد.ما کمبود معلم و بودجه داریم.وجود مدارس کانتینری برای استان اقتصادی و زرخیزی مثل خوزستان زیبنده نیست.

وی با اعلام حمایت از حرکت های پیشرو آموزش و پروش و تقویت آن افزود: از نمایندگان خوزستان می خواهم در اولین جلسه مجمع نمایندگان استان ، مسئله آموزش و پرورش را مسئله اول خود بداند.زیرا، امروز پایه هر کشور و هر استان آموزش و پرورش آن است.و می تواند افراد باسواد و نخبه وارد اجتماع کند.

وی در ادامه بر اهیمت آموزش و ادامه تحصیل دختران به ویژه دختران روستایی تاکید کرد و گفت : دختران معصوم مظلوم واقع شده اند.در اکثر جاها مدارس ابتدایی راه اندازی شده اما مدارس متوسطه اول و دوم برای ادامه تحصیل دختران وجود ندارد. که می طلبد وزارت آموزش و پرورش عنایت خاصی به دختران و این مسئله  داشته باشند.چون اینان مادران آینده هستند.و اگر مادری باسوادتر باشد طبیعتا فرزندان باسواد و با تربیت و با فرهنکی تحویل جامعه خواهد داد.

نماینده مردم اهواز، باوی ، حمیدیه و کارون در پایان همکاری بین نمایندگان و مسئولان استانی را ضروری دانست و اظهار کرد: انتظار می رود در این تعامل مسئولانی که امور را در دست دارند، نمایندگان را در جریان کاستی ها، مشکلات و چالش ها قرار دهند تا بتوانیم با معلومات و دست پر وارد عمل شویم و خواسته های مورد نیاز را از وزارت های متبوع پی گیری کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار