عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای طرح‌های نوین آبیاری در هرمزگان ضروری است، گفت: کشاورزی استان هرمزگان یک ظرفیت اقتصادی بسیار بزرگ برای کشور است که توسعه آن می‌تواند سبب ارزآوری فراوانی شود.
کد خبر: ۲۷۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵ 03 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد آشوری صبح امروز در حاشیه بازدید از زمین‌های کشاورزی شمال شهرستان بندرعباس اظهار کرد: کشاورزی استان هرمزگان به دلیل شرایط آب و هوایی و نزدیک بودن به بارانداز‌های صادراتی کشور یک ظرفیت اقتصادی بسیار مناسب بشمار می‌رود که توسعه آن می‌تواند سبب ارزآوری فراوانی برای کشورمان شود.
 
وی افزود: کشاورزی هرمزگان با چالش آب روبرو است، اما اجرای طرح‌های نوین آبیاری از یک سو و ایجاد امکان استفاده از آبشیرین‌کن‌های کشاورزی که کیفیت آب را برای کشاورزی بهبود می‌بخشند، از جمله راه‌حل‌های مناسبی است که می‌تواند اقتصاد کشاورزی هرمزگان را تقویت کند.
 
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرمزگان در زمینه اجرای طرح‌های نوین آبیاری در کشور جایگاه خوبی دارد، اظهار کرد: امسال نیز هدف‌گذاری لازم برای تجهیز 10 هزار هکتار اراضی استان به این سیستم‌های نوین آبیاری صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم با رایزنی با وزارت جهادکشاورزی نسبت به تأمین اعتبار اجرای این طرح کمک کنیم.
 
آشوری اجرای طرح‌های نوین آبیاری را برای استان‌های کم‌آبی نظیر هرمزگان بسیار ضروری دانست و گفت: کشت خارج از فصل در هرمزگان امکان تولید صیفی‌جات را در مقاطع خاصی از سال فراهم کرده است که ایجاد امکان صادرات آنها به کشورهای حاشیه خلیج فارس و دیگر مشتری‌های جدید ایران در این زمینه می‌تواند ارزآوری قابل توجهی برای کشورمان به دنبال داشته باشد.
 
وی مهم‌ترین بخش از اجرای اقتصاد مقاومتی را توجه به بخش کشاورزی و توانمندسازی کشاورزان و روستائیان عنوان و تصریح کرد: تولید محصولات کشاورزی نه تنها نیاز داخلی را برطرف می‌کند، بلکه در شرایط کنونی جهان که واردات محصولات کشاورزی جنبه استراتژیک یافته است نیز بسیار مهم و ضروری است و سبب استقلال کشور می‌شود.
 
نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی به اشتغال قابل توجه بخش کشاورزی در استان هرمزگان نیز اشاره کرد و گفت: زمانی که ما در مجلس شورای اسلامی از طرح‌های مرتبط با کشاورزی در کشور دفاع می‌کنیم تصور بسیاری از دیگر نمایندگان بر این است که هرمزگان استانی ساحلی با قابلیت‌های شیلاتی است، اما وقتی از توان و میزان تولید محصولات کشاورزی در استان آمارهایی بیان می‌شود، اهمیت این بخش در کشور بیش از پیش نمایان می‌شود.
 
آشوری عنوان کرد: کشاورزی هرمزگان بیش از هر زمان دیگری نیازمند به توجه است و از دولت انتظار داریم تا وعده‌های داده شده مبنی بر استمهال وام‌های کشاورزان و بخشودگی جرائم دیرکرد را سریع‌تر عملی کنند تا باری از دوش کشاورزان استان هرمزگان برداشته شود.
 
وی همچنین اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه نیز روند حمایتی از اجرای طرح‌های نوین آبیاری را ادامه خواهیم داد تا شاهد افزایش بهره‌روی، کاهش هزینه تولید و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار