تیم منتخب استان در هفته‌ی دوم لیگ برتر باشگاه های کشور
هفته‌ی دوم لیگ برتر باشگاه های کشور، دو تیم ماشین سازی و گسترش فولاد در ورزشگاه بنیان دیزل و تراکتورسازی در ورزشگاه تختی آبادان مقابل صنعت نفت به تساوی بدون گل رسیدند تا مهاجمان هر سه تیم در مقابل فشار انتقادات قرار گیرند. اما میخواهیم نگاهی بیندازیم به تیم منتخب هفته :
کد خبر: ۲۷۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹ 03 August 2016

هفته‌ی دوم لیگ برتر باشگاه های کشور، دو تیم ماشین سازی و گسترش فولاد در ورزشگاه بنیان دیزل و تراکتورسازی در ورزشگاه تختی آبادان مقابل صنعت نفت به تساوی بدون گل رسیدند تا مهاجمان هر سه تیم در مقابل فشار انتقادات قرار گیرند. اما میخواهیم نگاهی بیندازیم به تیم منتخب هفته :

سیستم هفته : ( 4-2-3-1 )

دروازبان : مانوئل فرناندز ( ماشین سازی )
دروازبان اسپانیایی ماشین سازی با توجه به تمرین کم با تیم، در بازی مقابل گسترش فولاد نشان داد که یک درجه از تمام دروازبانان لیگ برتر، بالاتر است. سیو های فوق العاده‌ی وی نشان از آمادگی بالای بدنی وی دارد که خیال خطیبی را از بابت پست دروازبانی کاملا راحت کرده است.

مدافع چپ هفته : حبیب گردانی ( ماشین سازی )
بازیکن سابق تراکتورسازی و سپاهان، با فرارها و سانترهای دقیق و مسدود کردن حملات گسترش فولاد از سمت وی، یکی از معدود بازیکنانی بود که توانست برای دومین هفته‌ی پی در پی در تیم منتخب هفته قرار بگیرد. همچنین کاپیتان ماشین سازان در نیمه اول بازی مقابل گسترش فولاد، نقش محوری هافبک چپ را هم به خوبی ایفا میکرد و تغذیه‌ی وینگر چپ تیم را به خوبی بر عهده گرفته بود.

مدافعان وسط هفته : مرتضی اسدی ( گسترش فولاد ) – بهمن کامل ( ماشین سازی )

در روزی که مدافعان تراکتورسزی در هوای گرم آبادان بازی منسجم و چشمگیری نداشتند، این بهمن کامل و مرتضی اسدی بودند که در تیم منتخب هفته قرار گرفتند.
بهمن کامل که با عملکرد مثبت و رهبری مطلق در قلب خط دفاع، ستون اصلی تیمش در بازی مقابل گسترش فولاد بود و در نبردهای هوایی پیروز مطلق بود، به همراه مرتضی اسدی با تجربه و مسن که با بازوبند کاپیتانی، ستاره‌ی بی چون و چرا در خط دفاع گسترش بود و برای دومین بار پی در پی در تیم منتخب هفته قرار میگیرد، مدافعان منتخب این هفته هستند.

مدافع راست هفته : سعید مهدی پور ( ماشین سازی )
تراکتورسازی فعلا در پنج پست اصلی تیم منتخب هفته‌ی دوم، بازیکنی ندارد که این نشان دهنده‌ی عدم آمادگی کامل تراکتورسازان است.
سعید مهدی پور، بازیکن بومی ماشین سازی که در بازی مقابل گسترش فولاد 9.42 کیلومتر دوندگی داشته و سانترهای خطرناک او بارها مهاجمان ماشین سازی را در موقعیت گلزنی قرار داد. هرچند هیچکدام از این موقعیت ها راهی به دروازه نداشت.

هافبک های دفاعی هفته : مگنو باتیستا ( گسترش فولاد ) – کاخبر کاکاشویلی ( ماشین سازی )

هافبک دفاعی های برییلی و گرجستانی گسترش فولاد و ماشین سازی، یکی از بهترین بازی های فصل خود را برای تیم خود به نمایش گذاشتند.
دو هافبک دفاعی با ویژگی های تقریبا نزدیک به هم. جنگنده، تخریبچی، علاقه به پاس های بلند و قطع توپ و توقف حمله‌ی حریفان با خطا از ویژگی های بارز هردو ستاره‌ی خارجی دو تیم است.
هر دو هافبک دفاعی با کسب نمره‌ی قابل قبول در تیم منتخب هفته جای گرفته اند.

هافبک وسط هفته : کرار جاسم ( تراکتورسازی )
در روزی که تراکتورسازان، فقط دو نماینده در تیم منتخب دارند، نام هافبک خوش تکنیک و عراقی تراکتورسازی یکی از آنهاست.
کرار بر خلاف بسیاری از بازیکنان تراکتور، عملکرد بسیار خوبی در بازی مقابل صنعت نفت آبادان از خود نشان داد. بازیکنی که مانند مرتضی اسدی، هفته‌ی قبل هم یکی از یازده نفر منتخب هفته بود، این هفته هم با نمایش جذابش در برابر نفت، نام خود را در خط هافبک تیم منتخب هفته جای داد.

هافبک چپ هفته : سامان نریمان جهان ( ماشین سازی )
بازیکن بنابی تیم فوتبال ماشین سازی که پیش از این سابقه‌ی بازی در دو تیم دیگر استان را نیز در کارنامه دارد، مانند بازیکنانی مانند کرار، اسدی و گردانی جای خود را در ترکیب هفته‌ی گذشته حفظ کرد؛ با این تفاوت که یک خط به عقب تر آمده و در پست هافبک هجومی قرار گرفته است.
نریمان جهان با استارت های سریع و چند شوت به سمت دروازه که یکی از آنها آفساید گرفته شد، توانست نمره‌ی خوبی در این هفته به دست بیاورد.

هافبک راست هفته :
سروش رفیعی ( تراکتورسازی )
سروش نیز مانند کرار در روز ناکامی تراکتورسازی جزو معدود بازیکن خوب تیم بود و عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت.
بازیکنی که در هفته‌ی گذشته بسیار ضعیف تر از حد معمول بود و عنوان ناکام هفته را به دست آورده بود، این هفته به بازیکن قابل انتظار هوادار نزدیک شد و با خلق چند موقعیت و چند شوت، دروازه‌ی حسن هوری را تهدید کرد.

مهاجم نوک هفته : لوسیانو پریرا ( گسترش فولاد )
مهاجمان تیم های استان در این هفته فراتر از فاجعه بودند.
حامد پاکدل که تنها هنرش در دربی تبریز، گرفتن دو کارت زرد و اخراج به فاصله‌ی یک دقیقه بود.
ادینیو و حاتمی از تراکتور که در هوای بسیار گرم آبادان کاملا تحلیل رفته بودند و فقط موفق شدند چند بار توپ را لمس کنند.
در این بین لوسیانو پریرا ( شیمبا ) عملکرد کمی بهتر نسبت به سایر مهاجمان داشت. خلق چند موقعیت گل، دوندگی نسبتا بالا؛ هرچند نباید هوای مطلوب بنیان دیزل را با هوای سوزان آبادان مقایسه کنیم ولی سه تیم و بدون گل زده، آمار بسیار تاسف انگیزی برای مهاجمان تیم های استان است.



مربی هفته :
رسول خطیبی ( ماشین سازی )
رسول خطیبی که در هفته‌ی گذشته، با برد شیرین خارج از خانه مقابل فولاد خوزستان چشم ها را به خود جذب کرد و بهترین مربی هفته انتخاب شد، در این هفته هم با ده نفره شدن و عوض شدن روند بازی، کاملا بر بازی احاطه داشت و توانست با چینش دو هافبک دفاعی، لایه‌ی دوم را در مقابل حملات گسترش ایجاد کند که در انتها به نتیجه‌ی دلخواه که کسب امتیاز بود رسید و با گرفتن بیشترین نمره در میان دو مربی دیگر، به عنوان مربی هفته انتخاب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار