کد خبر: ۲۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۵ 25 April 2015
پیشکسوت برنامه های رادیویی با بیان اینکه رادیو زبان مردم است، گفت: با تولد رادیو کرج از غربت در آمدیم و آداب و رسوم این شهر بیشتر شناخته شد.
ذبیح الله زرندی در حاشیه جشن رادیو البرز که به مناسبت هفتاد و پنجمین تولد رادیو در پارک تنیس کرج برگزار شد، در گفتگو با مهر، رادیو را زبان مردم توصیف کرد و اظهار داشت: رادیو آینه تمام نمای آن چیزی است که یک ملت نیازمند شناخت آن است.
وی گفت: در حقیقت تولد رادیو البرز، تولد رسم و رسوم و آداب و سنن این منطقه است زیرا با تولد رادیو، کرج بیشتر شناخته شد و از غربت در آمدیم.
زرندی، صداقت و عشق را ابزارهای ضروری برای فعالیت در رادیو دانست و گفت: اگر گویندگان و شاغلان رادیو، خودشان باشند، این رسانه تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.
یکی از ویژگی های این پیشکسوت رادیو، اجرای فی البداهه است. وی در این باره گفت: تمام برنامه هایم را بدون متنی که از پیش تنظیم شده باشد، اجرا می کنم.
وی افزود: از روزی که رادیو کرج افتتاح شد من برنامه دارم و تا امروز بدون متن برنامه ایم را اجرا کرده ام.
براساس این گزارش، ذبیح الله زرندی، گوینده پیشکسوت و نام آشنای رادیو البرز متولد سال ۱۳۲۱ در بیلقان بوده که در یک خانواده کشاورز متولد شد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در کرج و تحصیلات عالی را در شهر ساری گذراند. او فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی از دانشسرای ساری است.
سال‌ها عمر خود را به خدمت معلمی و تدریس در مدارس و دبیرستان‌های کرج گذراند.
وی از کودکی شعر می‌سرود و به فرهنگ و هنر و ادبیات علاقه داشت و در خانواده‌ای فرهنگ دوست رشد کرد. همین موضوع سبب شد که از جوانی و نوجوانی به مسائل فرهنگی و هنری علاقه‌مند باشد.
وی به تمام زبان‌ها و گویش‌ها و لهجه‌های منطقه آشنایی کامل داشته و به فرهنگ مردم این منطقه احاطه دارد.
برنامه‌هایی همچون آداب و سنن، زنگ تفریح، کلاس کرجی گپ بزنیم، گشت گذار، شبی از شب‌ها، دگه دوجه، چماچم، نقلک، شال اوزانک، قوشه، پرچین، خوان برکت، بگوتم بگوت، در کوچه‌های محرم و چندین برنامه دیگر را تاکنون از آنتن رادیو البرز از وی شنیده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار