معاون توسعه مدیریت و پشتیابنی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان خوی گفت: انتظار ما از شهرداری و شورای شهر خوی تقویت آموزش وپرورش و پرداخت حق قانونی این اداره هست و شهرداری حق 5درصد قانون را واریز نمی کند.
کد خبر: ۲۷۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴ 02 August 2016
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی از خوی، غلامرضا نظرعلیلو در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان خوی که با حضور نماینده، فرماندار، رئیس اداره آموزش و پرورش خوی و دیگر مسئولین در سالن جلسات این اداره برگزار شد، با ارائه گزارشی درخصوص مشکلات مدارس و مباحث مالی اداره متبوع خود اظهار داشت: با توجه به وجود آمار دانش آموزی 61هزارنفری در مدارس شهرستان خوی و دارابودن رتبه دوم استان از لحاظ تعداد آمار، ردیف های بودجه 6-5 به شهرستان خوی اختصاص می یابد.
وی به قانون بند 3 ماده  13 قانون تشکیل شوراهای آموزش پرورش اشاره کرده و افزود: طبق این قانون شهرداری ها موظف به دادن 5درصد درآمدهای خود از طریق عوارض صدورپروانه و تفکیک زمین و نوسازی و... هستند. اما متاسفانه شهرداری خوی این مبلغ را خیلی ناچیز در حساب آموزش و پرورش خوی واریز می کند. 
نظرعلیلو ادامه داد: پرداخت 5درصد شهرداری در شهرهای مانند بوکان، میاندوآب، مهاباد، ماکو که شهرهای به مراتب کوچک تر از خوی هستند، دهها برابر پرداختی از شهرداری خوی است. انتظار ما از شهرداری و شورای شهر خوی تقویت آموزش وپرورش و پرداخت حق قانونی این اداره هست.
معاون توسه مدیریت و پشتیبانی مدیریت آموزش و پرورش خوی تصریح کرد: با وجود این کمبودبودجه ها، اگر حداقل شهرداری خوی در پرداخت 5درصد به حساب اداره، تمام تلاش خویش را انجام دهد، مشکلات زیادی از ما مرتفع خواهد شد.
خبرنگار:سعیدفرجی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار