با استعفای محسن جلال‌پور از ریاست اتاق ایران و در حالی که هنوز اتاق بازرگانی ایران موافقت خود را رسما اعلام نکرده است اما گمانه‌زنی ها در میان فعالان بخش خصوصی کشور برای فردی که قرار است پشت میز جلال‌پور در اتاق بازرگانی ایران بنشیند، بالا گرفته است.
کد خبر: ۲۷۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵ 02 August 2016

به گزارش تابناک، با استعفای محسن جلال‌پور از ریاست اتاق ایران و در حالی که هنوز اتاق بازرگانی ایران موافقت خود را رسما اعلام نکرده است اما گمانه‌زنی ها در میان فعالان بخش خصوصی کشور برای فردی که قرار است پشت میز جلال‌پور در اتاق بازرگانی ایران بنشیند، بالا گرفته است.

میرمحمد صادقی، شافعی و سهل آبادی در حال حاضر مطرح‌ترین گزینه‌ها در میان لیست جایگزین‌های جلال پور هستند که البته در خصوص دو گزینه نخست همچنان ابهاماتی در خصوص حضورشان در این جایگاه وجود دارد.

به رغم سوابق درخشان هر سه نفر اما سهل آبادی به سبب اقبال بیشتر عمومی بخش خصوصی اقتصاد ایران و نیز کارنامه کاری وی در حوزه تجارت و تولید، بیش از دو گزینه دیگر شاید شانس تکیه زدن به صندلی ریاست اتاق بازرگانی ایران را داشته باشد.

اما با این وجود گزینه‌هایی همچون مسعود خوانساری، پدرام سلطانی، مجتبی خسروتاج و منصور معظمی نیز هرکدام با استراژی خاصی که در انتخابات هیئت رئیسه اتاق ایران تاکنون وجود داشته است، نیز شانس جایگزینی جلال‌پور را دارند.

استراتژی ای که در دوره‌های گذشته برای انتخاب رئیس در پارلمان بخش خصوصی وجود داشته است، هریک در دوره‌ای شانس پیروزی را یافته است و در میان روش‌هایی همچون؛ ائتلاف فردا، ریاست شهرستان‌ها، حضور یک دولتی و حضور یک چهره بی‌طرف هرکدام ممکن است در این دوره راه ورود برای یک گزینه به عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران را هموارتر نماید.

از میان تمامی روش‌ها، در این دوره امکان انتخاب رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران از کانال ریاست شهرستان‌ها، محتمل‌تر از سایر استراتژی‌ها به نظر می‌رسد.

اگر این روش را با شانس بیش از 50 درصد به عنوان نزدیک‌ترین روش برای انتخاب جایگزین جلال‌پور در نظر بگیریم، شخصیت‌هایی همچون عبدالوهاب سهل‌آبادی و غلام حسین شافعی از میان نام‌های بالا در لیست نهایی قرار می‌گیرند چراکه این دو چهره، ریاست اتاق های بازرگانی اصفهان و مشهد، را در حال حاضر بر عهده دارند.

با این وجود، اینکه از میان این دو نفر نیز کدامیک در روزهای آینده به صندلی ریاست اتاق نزدیک‌تر شوند، هرچند بستگی به لابی‌ و مذاکرات بین اعضا دارد، اما از آنجائیکه هم‌اکنون 150 رای از مجموع 415 رای اتاق ایران در اختیار شورای روسای اتاق‌های شهرستان‌هاست، در نهایت اجماع عمومی، مولفه تعیین‌کننده در این روش خواهد بود.

عبدالوهاب سهل آبادی که سابقه ریاست اتاق بازرگانی اصفهان، خانه صنعت و معدن ایران و اصفهان را در کارنامه کاری خود دارد طی سال‌های گذشته با تکیه بر ریاست خانه صنعت و معدن ایران نشان داده که اتفاق آراء برای انتخاب وی در بخش‌های دیگر هم می‌تواند منجر به ریاست یک فعال اقتصادی اصفهانی در پارلمان بخش خصوصی کشور شود.

وی از جمله افرادی که توانسته با طیف وسیعی از نمایندگان مجلس و موثران اقتصادی نیز رابطه خوبی برقرار نماید؛ موضوعی که در انتخاب ریاست اتاق ایران می تواند به عنوان مزیت کلیدی و اساسی مورد توجه قرار گیرد.

از سوی دیگر، فعالیت سهل‌آبادی در حوزه تولید یکی از ویژگی‌هایی است که وی را در میان سایر گزینه‌ها که بیشتر در حوزه تجارت تمرکز دارند، از سایرین متمایز ساخته و این شاخصه در شرایطی‌که بخش خصوصی، چشم انتظار تحول در حوزه تولید است، می‌تواند به عنوان یک برگ برنده در دستان سهل‌آبادی او را تا اتاق "رئیس اتاق بازرگانی ایران" همراهی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار