معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد:
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: 900 استاندارد اجباری برای کالاهای مختلف به وسیله سازمان ملی استاندارد صادر می‌شود.
کد خبر: ۲۷۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱ 01 August 2016
وحید مرندی مقدم پیش از ظهر امروز در همایش آموزشی دستورالعمل صدور، تجدید، تعلیق و رفع تعلیق و ابطال پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌های محصولات کشاورزی که در کرج برگزار شد، اظهار داشت: هم‌اکنون حدود 30 هزار استاندارد ملی تدوین شده، اما 900 مورد آن مورد استفاده استاندارد قرار گرفته است.
وی ادامه داد: ایران دو نوع استاندارد اجباری و تشویقی دارد، ولی باید استاندارد هماند برنامه‌ریزی‌های روز دنیا از سیستم اظهاریه به انطباق استفاده شود.
این مسؤول تأکید کرد: در این روش که قوانین آن به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و در انتظار تصویب شورای نگهبان است، خود تولیدکننده اعلام می‌کند که با کدام یک از استانداردهای تولید و نظارت بر تولیدات در مرحله بعد انجام می‌شود.
وی افزود: پیش از این حدود 900 اظهاریه در یک مرحله آزمایشی به ثبت رسیده بود، اما با بسترسازی و رویکرد جدید این روش که در دنیا استفاده شده، در ایران هم استفاده شد.
معاون سازمان ملی استاندارد در ادامه سخنان خود با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان استاندارد و وزارت جهاد کشاورزی در اردیبهشت‌ماه امسال گفت: این اولین استاندارد برای نظارت بر آلایندگی و در راستای اظهاریه انطباق است که در ادامه با سایر نهادها این همکاری ادامه پبدا می‌کند.
مرندی مقدم با اشاره به اینکه طرح اظهاریه انطباق در راستای بندهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: در بند 24 اعلام شده بود که تمام کالاها باید استاندارد شود که این مهم توسط استاندارد اجباری اعمال شد.
به گفته وی این روند بسیار هزینه بر بود و امکانات آن نیز وجود نداشت، اما در این شیوه گام قابل اتکایی در راستای اقتصاد مقاومتی برداشته شد.
معاون سازمان ملی استاندارد در پایان از صدور اولین پروانه کاربرد نشان حلال خبر داد و افزود: اولین پروانه کاربرد نشان حلال در روز جهانی استاندارد 22 مهرماه صادر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار