کد خبر: ۲۶۹۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴ 31 July 2016

مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: میزان بودجه، اعتبارات و نیروی انسانی موجود در ارشاد استان متناسب با وظایفی که به ادارات و اداره کل فرهنگ و ارشاد سیستان وبلوچستان محول شده است، نیست.

به گزارش ایسنا-منطقه سیستان وبلوچستان، حسین مسگرانی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 30 متن تئاتر برای شرکت در جشنواره واجرای عمومی در زاهدان آماده شده است.

وی ادامه داد: هر متنی که نوشته می شود اگر مورد تایید شورای نظارت و انجمن تئاتر قرار گیرد از حمایت های مادی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی برای اجرا برخوردار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تئاتر مختص شهرستان زاهدان نیست و به دنبال دریافت اعتبار برای اجرا و آموزش و برگزاری این هنر در شهرستان های زابل، سراوان، ایرانشهر، چابهار وخاش هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مورد گلایه های مردم در بحث مشکلات تئاتر وهنرمندان این حوزه عنوان کرد: گلایه های این افراد کاملا درست و به جا است؛ مجموعه ای برای تئاتر احداث شده که به دلیل ورود یک مسئول سریعا آنجا افتتاح شده است که متاسفانه بسیاری از امکانات آن سال گذشته تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه پروژه مجتمع تئاتر ناقص تحویل اداره ارشاد شده است خاطر نشان کرد: از سال گذشته به سرعت به دنبال اصلاح این مجتمع بوده ایم که این اصلاحات نیاز به بودجه و اعتبار دارد؛ سازمان مدیریت پس از بازدید، امسال در بودجه اعتبار آن را دیده است.

این مسئول با اشاره بر اینکه جریان تئاتر باید فعالیتی مستمر باشد گفت: اموزش و متن بومی باید در فعالیت های تئاتری مد نظر قرار گیرد چرا که اگر جشنواره ای برگزار شود و برآیند هنر تئاتر استان نباشد در عرصه داوری کنار خواهد رفت.

وی با بیان اینکه نزدیک به یک سال از زمان ورودش به استان سیستان و بلوچستان به عنوان مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی می گذرد عنوان کرد: طی این یک سال به دنبال پیاده سازی نظام برنامه ریزی در اداره ارشاد بوده ایم البته این برنامه ریزی قبلا وجود داشته اما به صورت تئوری و عملی در تمام شهرستان ها در حال انجام است.

وی با اشاره بر اینکه ظرفیت مراکز فرهنگی استان در حد حداقل ها است، ادامه داد: طی مدت یک سال گذشته سند توسعه مراکز فرهنگی و هنری استان برای مدت 5سال آماده شده است.

مسگرانی افزود: در حوزه فرهنگ عمومی کاری در بحث پژوهش محوری شورای فرهنگ عمومی شروع شده و یک سند پژوهشی به عنوان اولویت های فرهنگی استان از منظر مردم و نخبگان نوشته شده است.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: ایجاد 5 پلاتو برای تئاتر، استقرار سینماهای موقت در شهرستان های مرزی در صورت اختصاص اعتبار و فعال کردن تالارها و مجتمع های موجود فرهنگی از جمله کار های زیر ساختی در حال پیگیری طی یک سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه به ادارات ارشاد همه استان های کشور وظایف مختلفی محول شده تصریح کرد: شورای فرهنگی عمومی تا عرصه فرهنگ وهنر، صنعت چاپ، نشر، سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی، موسیقی، قران و کانون های فرهنگی و هنری مساجد جز شاخص های مهم فعالیت های این اداره به شمار می رود.

وی با اشاره براینکه حوزه فرهنگ وارشاد اسلامی حوزه ای وسیعی به شمار می رود عنوان کرد: متناسب با وظایفی که به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل محول شده است بودجه، اعتبارات و نیروی انسانی آن در استان سیستان وبلوچستان با هم تراز نیست و این عدم توازن باعث بروز مشکلاتی در این حوزه شده است.

مسگرانی افزود: خوشبختانه این استان با برخورداری از پتانسیل های موجود، حرکت به سمت جلو را آغاز کرده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار