مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندرلنگه از آغاز برداشت رطب از نخلستان‌های این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۹۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 31 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد پورعلی از آغاز برداشت رطب از نخلستان‌های شهرستان بندر لنگه خبر داد و اظهار داشت: بیش از 700 هکتار نخلستان در شهرستان وجود دارد که از این میزان 550 هکتار آن نخلستان بارور و مابقی نخلستان‌های تازه احداث شده است.
 
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود از 550 هکتار نخلستان‌های این شهرستان بیش از 2 هزار تن خرما برداشت شود که افزایش دو درصدی عملکرد نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندرلنگه اضافه کرد: از انواع محصولات خرمای برداشت شده می‌توان ارقام مصلی، زامردون، مرداسنگ و... را نام برد.
 
پورعلی زمان برداشت خرما و رطب را در شهرستان از اواسط تیرماه با ارقامی چون آل مهتری و نگار و زارعی و پایان برداشت آن را مهر ماه عنوان کرد و افزود: برداشت خرما به صورت رطب از ارقام دیررس نظیر خصاب و هلیلی در این شهرستان تا آذر ماه نیز ادامه دارد.
 
این مسؤول در پایان گفت: عمده مناطق کشت نخیلات در شهرستان بندرلنگه بخش مرکزی، گزیر و در بخش مهران پدل و لمزان است و عواملی چون بارور شدن نهال‌های سال گذشته، حذف نخیلات فرسوده و جایگزینی آنها با نخل‌های جوان، اجرای عملیات آبیاری قطره‌ای، پیش آگاهی و مبارزه صحیح با آفات نخیلات و اجرای عملیات به زراعی باعث افزایش عملکرد نخیلات در سال جاری شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار