معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:امسال ۱۳۰ هزار نفر از دانش آموزان استان همدان در طرح آموزش، معاینه، درمان و پیشگیری تحت پوشش قرار می گیرند.
کد خبر: ۲۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴ 23 April 2015

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۲ هزار مورد زایمان طبیعی به صورت رایگان در همدان انجام شد، افزود: این موضوع در راستای طرح تحول نظام سلامت بوده است.

به گزارش مهر، دکتر حسین عرفانی، در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان همدان با بیان اینکه بخش بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در سال گذشته جمعیتی افزون بر ۱۷۴ هزار نفر حاشیه نشین را مورد تست غربالگری قرار داده است، اظهار داشت: همچنین به این افراد خدمات آموزشی در حوزه بهداشتی نیز ارائه کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۰۸ نفر نیروی پزشکی و پیراپزشکی در تعاونی های خدمات پزشکی جذب و استخدام شدند، افزود: این امر علاوه بر اشتغالزایی زمینه های ارتقا سلامت را نیز فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار موجود میزان مصرف کالری، مواد قندی و چربی دار در همدان بسیار بالا است، بیان داشت: این موضوع باید اصلاح شود و برنامه ریزی های لازم در این زمینه صورت گیرد.

عرفانی با بیان اینکه یک هزار و ۸۶۸ نفر مورد تست فشار خون بالا قرار گرفتند که از این افراد تعداد زیادی با فشار خون بالا مواجه بودند که از فشار خون بالای خود هیچ اطلاع نداشتند، اضافه کرد: همچنین با توجه به انجام مشاوره های قبل از ازدواج در استان همدان خوشبختانه در سال های گذشته هیچ موردی از تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی ماژور ثبت نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه مرکز آزمایشگاهی تخصصی تب مالت در سطح ملی وجود نداشته و امیدواریم شاهد افتتاح این مرکز در استان همدان باشیم، عنوان داشت: همچنین مرکز آزمایشگاهی آنفولانزا در همدان راه اندازی شد که متاسفانه به دلایلی به استان کرمانشاه برده شد و در حال حاضر این مرکز در همدان وجود ندارد.

میزان مصرف کلسیم در استان همدان بسیار پایین است و به همین دلیل تعداد زیادی از شهروندان با مشکل آرتروز روبرو هستند

وی در ادامه با بیان اینکه استان همدان اولین استان مصرف کننده کربو هیدرات است، ابراز داشت: همچنین میزان مصرف کلسیم در استان همدان بسیار پایین است و به همین دلیل تعداد زیادی از شهروندان با مشکل آرتروز روبرو هستند.

عرفانی با اشاره به اجرایی کردن طرح آهن یاری در مدارس به همراه برخی مکمل ها، اذعان داشت: این طرح در مدارس اجرایی شده و تا پایان سال تحصیلی نیز ادامه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه استان همدان از نظر میزان مصرف پروتئین حیوانی بسیار ضعیف است، اظهار داشت: همچنین همدان در مرز سوء تغذیه قرار دارد و باید برای این نوع مصرف مواد غذایی برنامه ریزی صحیح و دقیق صورت گیرد چرا که نوع مصرف مواد غذایی با سلامت فرد وابسته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۲ هزار مورد زایمان طبیعی به صورت رایگان در همدان انجام شد، افزود: این موضوع در راستای طرح تحول نظام سلامت بوده است.

عرفانی با بیان اینکه در سال گذشته در استان همدان در ۵۶ مرکز ۷۲ نفر دندانپزشک داشتیم، عنوان داشت: همچنین ۱۸ هزار و ۹۳۹ مورد آموزش صورت گرفته است.

عرفانی با بیان اینکه در سالجاری افزون بر ۶۰ تخت ویژه بخش آی سی یو به مجموع آی سی یو های بیمارستانها افزوده می شود ابراز داشت: در این راستا به دنبال فراهم کردن فضای فیزیکی از مجموعه دانشگاه هستیم و تجهیزات مورد نیاز در این زمینه از وزارتخانه دریافت خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار