رئیس اتاق تعاون استان همدان با بیان اینکه استان همدان سابقه صادرات محصول به 35 کشور جهان را دارد، از صادرات 100 تن سیر به سلیمانیه عراق خبر داد.
کد خبر: ۲۶۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ 28 July 2016
رئیس اتاق تعاون استان همدان با بیان اینکه استان همدان سابقه صادرات محصول به 35 کشور جهان را دارد، از صادرات 100 تن سیر به سلیمانیه عراق خبر داد.

به گزارش ایسنا، رحمان نادی چهارشنبه 6 مرداد در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان همدان، اظهار کرد: قرارداد صادرات100 تن سیر با میدان میوه و تره‌بار سلیمانیه عراق منعقد شده است.

وی با تأکید بر اینکه استان همدان توانایی تولید 94 قلم کالا با قابلیت صادرات دارد، تصریح کرد: در سال 93 حجم صادرات ایران به کشور عراق  7 میلیارد دلار بوده است که امیدواریم روز به روزافزایش یابد.

نادی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با اتاق بازرگانی اربیل و سلیمانیه عراق و اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان اقلیم کردستان خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از 50 قلم کالای تولیدی در حوزه تعاون با قابلیت صادرات در استان تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: کشور عراق به علت نزدیکی جغرافیایی مزیت نسبی برای کشور به شمار می‌رود که همین مسأله باعث افزایش فعالیت صادراتی با کشور عراق است.

وی عنوان کرد: در حوزه تجارت بازرگانی با جنوب و شمال عراق تعامل خوبی داریم و 95 قرارداد تجاری با اقلیم کردستان بسته شده است.

رئیس اتاق تعاون استان همدان بیان کرد: هفته گذشته هیئت تجاری استان همدان به اقلیم کردستان سفر کرد و طی این سفر قراردادی به حجم 30 میلیون دلار در خصوص صادرات دام زنده منعقد شد.

نادی اظهار کرد: در زمینه صنعت چاپ و بسته‌بندی ملاقات‌هایی در اقلیم کردستان داشتیم و توافقاتی نیز صورت گرفته است که اگر این تفاهم‌نامه منعقد شود بیش از یک میلیون دلار برای چاپ کتب درسی اقلیم کردستان خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در زمینه صنایع دستی، بسته‌بندی میوه تازه و خشک توافقاتی با عراق صورت گرفته است، افزود: به منظور کشت سیب‌زمینی توسط کشاورزان و تولیدکنندگان ایرانی از سوی اقلیم کردستان اعلام آمادگی شده و زمینی به مساحت 200 هکتار برای این کار درنظر گرفته شده است.

وی گفت: همچنین برای تولید شیرینی ایرانی و سنتی سرمایه‌گذار عراقی اعلام آمادگی کرده و قرار است تیمی از همدان به این کشور اعزام شود تا به توافق برسند.

رئیس اتاق تعاون استان همدان عنوان کرد: در ملاقاتی که با مسئولان اقلیم کردستان داشتیم قرار شد متخصصی در صنعت نساجی به این اقلیم اعزام شود تا در زمینه تولید پوشاک دانش‌آموزان اقلیم کردستان وارد مذاکره شوند.

نادی با اشاره به مشکلات صادرات کالا به عراق بیان کرد: ثبت گواهی مبدأ در سفارت عراق باعث شده کارها دشوار شود درصورتی‌که اگر این مانع برطرف شود صادرات با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار