دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا جایگاه استان اردبیل را در نقش تاریخی خود به عنوان بارانداز تجارت منطقه‌ای همچون بندرعباس کنونی احیا کنیم.
کد خبر: ۲۶۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹ 27 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حسین وثوقی ایرانی عصر امروز در نشست مسؤولان کمیته امداد با محوریت تحول و توسعه اقتصادی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل دروازه تجارت منطقه‌ای و حوزه قفقاز است که این جایگاه در سال‌های گذشته مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این توسعه باید نقش اردبیل به عنوان نقش ارزنده در بارانداز کالا به خوبی ایفا شود، تصریح کرد: به راحتی می‌توانیم همچون بندرعباس کنونی جایگاه اردبیل را در بارانداز کالا و تجارت بین‌المللی احیا کنیم.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه بازار اردبیل در عهد صفوی چهار برابر شرایط کنونی بوده در حالی که جمعیت کمتری را نسبت به دوره کنونی در آن مقطع در اردبیل شاهد بودیم، گفت: متأسفانه با گرایش به صنعت نفت اقتصاد کشور دچار تلاطم شد و بسیاری از ظرفیت‌ها نادیده گرفته شده است.

وثوقی ایرانی افزود: به جای اتکا به نفت به راحتی می‌توانیم به تولیدات غیر نفتی خود به ویژه صنعت فرش،‌ صنایع دستی و دیگر ظرفیت‌های اقتصادی تکیه کرده و نقشمان را در اقتصاد بین‌المللی حتی در رقابت با کشورهای همسایه ایفا کنیم.

وی بر ضرورت احیای جایگاه سابق اردبیل در عرصه صادرات و بازار هدف کشورهای همسایه تأکید کرد و یادآور شد و بیان کرد: ما به راحتی می‌توانیم از ظرفیت مجمع اقتصادی کمیته امداد در توانمندسازی سرمایه‌گذاران به ویژه در بخش کشاورزی، گردشگری و فنی و مهندسی استفاده کنیم تا رویکرد اصلی کمیته امداد که ثروت‌آفرینی است، تحقق پیدا کند.

وثوقی ایرانی اضافه کرد: این خود می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال پایدار و کارآفرینی مولدی باشد که همه انتظار دارند در بهترین شرایط برای جامعه هدف کمیته امداد اتفاق بیفتد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار