رئیس تعاونی صیادان قشم گفت: گرانی سوخت و کاهش ذخایر آبزیان موجب سختی کار و به خطر افتادن معیشت صیادان جزیره قشم شده است.
کد خبر: ۲۶۷۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴ 27 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد جمهوری ظهر امروز در حاشیه نشست بررسی موانع توسعه ظرفیت‌های شیلاتی استان هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گرانی سوخت از یک سو و کاهش میزان ذخایر آبزیان در آبهای پیرامونی جزیره قشم موجب شده تا صیادان برای تأمین معیشت‌شان دچار مشکل باشند.
 
وی افزود: هر لیتر بنزین از جایگاه ساحلی به قیمت یک‌هزار و 30 تومان به صیادان عرضه می‌شود و با توجه به بالابودن مصرف شناورهای صیادی و دور بودن فاصله محل صید، مصرف سوخت افزایش یافته و هزینه‌های صیادی را افزایش داده است.
 
رئیس تعاونی صیادان قشم اضافه کرد: ذخایر ماهیان خلیج فارس نیز کاهش یافته و میزان صید صیادان نیز در طول سال به تبع آن تقلیل یافته است و لذا فشار اقتصادی به صیادان برای تأمین معیشت‌شان وارد می‌شود.
 
جمهوری بر اهمیت توسعه آموزش‌های عمومی به صیادان تاکید کرد و گفت: باید روش‌های جدید آبزی‌پروری را جایگزین صید کنیم تا اقتصاد و معیشت فعالان این بخش پایدارتر باشد.
 
وی با اشاره به انجام صید صنعتی در حوزه آبهای پیرامونی جزیره قشم، تاکید کرد: صیادی شغل موروثی عده کثیری از مردم جزیره قشم است و باید اولویت در صید با مردم جزیره باشد و یا در حوزه ارائه تسهیلات نیز برای آبزی‌پروری به صیادان منطقه توجه ویژه صورت گیرد.
 
رئیس تعاونی صیادان قشم خاطرنشان کرد: باید مراقب آسیب‌های زیست محیطی به خلیج فارس نیز بود چرا که یکی از دلایل اصلی بروز مشکل برای صیادان نیز کاهش ذخایر ماهیان به دلیل آلودگی‌های به وجود آمده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار