مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: براساس سیاست‌گذاری کلان تولید محصولات شیلاتی کشور، قشم با هدف‌گذاری 84 هزار تن ماهی در قفس به قطب اول محصولات شیلاتی هرمزگان تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۲۶۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷ 27 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حمیدرضا مؤمنی در دیدار با رئیس سازمان شیلات کشور در ساختمان کلاه‌فرنگی قشم، اظهار داشت: با توجه به جانمایی زمین مورد نیاز فعالیت‌های آبزی‌پروری در قشم، امکان افزایش تولید محصولات شیلاتی در این منطقه تا سقف 100 هزار تن در سال امکان‌پذیر است.
 
وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم تاکنون 10 هکتار زمین مناسب و کارشناسی شده به تعدادی از متقاضیان تولید 45 تن ماهی در قشم واگذار کرده است.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه منبع درآمدی سازمان منطقه آزاد قشم از محل فروش قطعی زمین منتفی شده است، گفت: ما در پی کسب درآمدهای پایدار در این منطقه هستیم و زمین را به‌عنوان سهم آورده سازمان در فعالیت‌های اقتصادی به‌صورت زمان‌بندی 20 تا 30 ساله اجاره می‌دهیم.
 
به گفته مؤمنی، همه فعالان اقتصادی با داشتن سه مؤلفه تعیین شده از سوی سازمان منطقه آزاد شامل توان مالی تائید شده از سوی مراکز مالی (بانک‌ها)، اهلیت فنی و قدرت توان اجرای پروژه‌ها در زمان مقرر می‌توانند در قشم از طریق ارائه خدمات پنجره واحد کار خود را با دریافت زمین آغاز کنند.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: براساس فرمان مقام معظم رهبری در زمینه حمایت از مردم بومی در مناطقی که ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری دارند، سازمان منطقه آزاد قشم در همه قراردادهای جذب سرمایه‌گذاری در این جزیره، بر حمایت از مردم بومی با ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد آنان به عنوان یک اولویت اساسی، تاکید دارد.
 
وی یادآور شد: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها در قشم، زمین با کمترین قیمت ممکن به طرح‌های شیلاتی واگذار می‌شود تا با این روش حمایتی روند طرح‌های توسعه‌ای در این منطقه شتاب بیشتری بگیرد.
 
مؤمنی در ادامه به بازدید هفته گذشته از مجموعه پرورش لارو میگو در جزیره قشم اشاره کرد و گفت: مرکز تکثیر میگو شهر سوزا متعلق به بخش خصوصی پس از هشت سال تعطیلی با حمایت این سازمان و اداره جهاد کشاورزی و شیلات قشم فعالیت خود را برای تکثیر یک‌صد میلیون لارو میگو آغاز کرده است که این مجموعه علاوه بر تامین نیاز فعالان پرورش میگو در قشم بخشی از محصولات خود را نیز به شهرهای دیگر استان هرمزگان صادر می‌کند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سیاست سازمان منطقه آزاد قشم برای تولید محصولات گلخانه‌ای در این جزیره اشاره کرد و گفت: 260 هکتار زمین با هدف تولید محصولات گلخانه‌ای صادرات محور در سه نقطه جزیره جانمایی شده است.
 
مؤمنی همچنین با حمایت از برپایی نمایشگاه آبزیان در قشم گفت: امیدواریم طی مدت باقی‌مانده تا پایان سال یک نمایشگاه ویژه در حوزه فعالیت‌های شیلاتی در این منطقه برگزار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار