نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه وسملقان،رازو جرگلان،گرمه وجاجرم درمجلس شورای اسلامی گفت: در دیداری با وزیر آموزش و پرورش مجوز جذب 200 نفر در طی امسال برای آموزش و پرورش استان اخذ شد.
کد خبر: ۲۶۶۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 26 July 2016
علی قربانی عصر دوشنبه در جلسه دیدار اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان شمالی گفت: نیروهای حق التدریس در اولویت این استخدام قرار دارند.
وی افزود: همچنین در دیدار با وزیر آموزش و پرورش مقرر شد ساختمان جدیدی را برای اداره کل آموزش و پرورش استان در زمینی که در جنب بیمارستان امام علی(ع) قرار دارد با اعتبار بالغ بر 80 میلیارد ریال احداث شود.
وی افزود: وزیر آموزش و پرورش با درخواست افزایش حقوق معلمان موافقت نکرد و تاکید کرد که در طی سه سال گذشته 80 درصد به حقوق معلمان اضافه شده است و در حال حاضر برنامه ای برای افزایش حقوق نداریم.
مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان هم در این دیدارگفت: رویکرد اصلی این اتحادیه زبده یابی و زبده پروری دانش آموزان است تا بتوانیم آنها را با فعالیت ها و ارزشهای انقلاب بیشتر آشنا کنیم.
یاسر خطیب اظهار کرد: این اتحادیه برنامه های علمی و آموزشی، فرهنگی زیادی را برای دانش آموزان برگزار کرده که طرح مدرسه انقلاب و مدادکمرنگ از مهمترین این برنامه ها می باشد.
وی افزود: سعی داریم تا در طرح مدادکمرنگ دانش آموزان را با روزنامه نویسی ، خبرنگاری و قلم زدن بیشتر آشنا کنیم و همچنین نمایشگاه هایی را در قالب طرح مدرسه انقلاب در مدارس استان برگزار شده تا از این طریق ارزش های انقلاب و دانش آموزان را تقویت کنیم.
وی پرورش را بر آموزش ارجح دانست و گفت: از شما نمایندگان مجلس تقاضا داریم تا اولویت نظام آمورشی را در جامعه به امر پرورش تغییر دهید چرا که معتقدیم فرزندان ما قبل از این که چیزی را یاد بگیرند باید روحیه معنوی و عرفانی خود را تقویت نمایند.
خراسان شمالی با جمعیت 936 هزار نفری بیش از 160 هزار دانش آموز دارد که در دو هزار آموزشگاه زیر نظر 14 هزار فرهنگی تحصیل می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار