کد خبر: ۲۶۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳ 22 April 2015

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در تشریح عملکرد تراکتورسازی صرفا در حوزه تراکتور گفت: سال گذشته 22 هزار و 385 دستگاه انواع تراکتور در تراکتورسازی ایران و زیرمجموعه‌های این گروه تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز ، ابوالفتح ابراهیمی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: سهم تراکتورسازی تبریز از این حجم تولید بیش از 17 هزار و 672 دستگاه، تراکتورسازی کردستان 3 هزار و 407 دستگاه و تراکتورسازی ارومیه یک هزار و 306 دستگاه بوده است.

وی با اشاره به تولید 17 نوع تراکتور در مجموعه‌های تحت مدیریتش، اضافه کرد: سال گذشته تراکتورهای 285، 299، 399، 475، 485 و 800 در دو مدل تک و جفت دیفرانسیل در تراکتورسازی تبریز، تراکتورهای 285 و 475 در نوع تک و جفت دیفرانسیل در کردستان و 240 و 470 از نوع تک و جفت دیفرانسیل و 950 که تراکتور باغی و از محصولات جدید تراکتورسازی محسوب می‌شود در تراکتورسازی ارومیه تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده است.

ابراهیمی تأکید کرد: تراکتورسازی سال گذشته گام‌های موثری را برای تولید محصولات جدید با هدف تأمین نیاز کشاورزان داخلی و قطع وابستگی برداشت که از آن جمله می‌توان به تولید صددرصد تراکتور باغی 950 با توان 47 اسب بخار که سالانه از خروج  بیش از 2 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند، طراحی و تولید تراکتور ITM470 با توان 47 اسب بخار مختص باغات و مزارع کوچک در شرکت تراکتورسازی ارومیه، رونمایی از تراکتور سنگین مدل ITM 1500 دو دیفرانسیل دارای 150 اسب بخار قدرت برای نخستین بار در کشور با حضور وزیر جهاد کشاورزی و مجهز شدن خط رنگ تراکتورسازی به تکنولوژی روز دنیا اشاره کرد.

عضو اتاق بازرگانی تبریز راه‌اندازی خط تولید موتورهای دیزلی برای خودرو در موتورسازان گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، تولید بیل بکهو با 85 درصد داخلی سازی در دو نوع BL750 و BL850، تک و جفت دیفرانسیل با توان 75 اسب بخار تولید و غیره را از دیگر خبرهای خوش این مجموعه صنعتی و تولید طی سال گذشته اعلام کرد.

وی انتخاب به عنوان صادرکننده نمونه ملی، دریافت لوح تقدیر جشنواره ملی بهره‌وری، انتخاب به عنوان رتبه اول 500 شرکت صنعتی بزرگ کشور و تقدیر وزیر صنعت، معدن و تجارت، به خاطر رعایت حقوق مصرف کنندگان برای دومین سال پیاپی و ... را نیز از دیگر موفقیت‌های تراکتورسازی در جمع واحدهای صنعتی و تولیدی کشور عنوان کرد.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگترین تولیدکننده ادوات کشاورزی با شرکت‌های اقماری که 7 شرکت در تبریز و در مجتمع تراکتورسازی، 2 شرکت در سنندج و ارومیه و خط تولید در کشورهای ونزوئلا و تاجیکستان فعال بوده و با نزدیک به 5 دهه فعالیت در زمینه تولید نه تنها تراکتور بلکه در عرصه تولید 71 نوع انواع موتور در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و خودرو، بیش از 65 هزار تن انواع قطعات ریخته از جمله قطعات پیچیده داکتیل، توپی چرخ‌های خودروهای سنگین، قطعه بلوک سیلندر برای انواع خودروهای تولید داخل مانند نیسان، روآ، تولید بیش از 200 هزار بلوک سیلندر خودروی 206 و 300 هزار قطعه بلوک سیلندر پراید و تامین نیاز ایران خودرو در ریخته‌گری این گروه نشان از ظرفیت و قابلیت‌های بالقوه این مجموعه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :