استاندار قزوین گفت: برای خروج از رکود و رسیدن به رونق اقتصادی نیازمند کاهش تصدی گری دولت و مشارکت دادن بخش خصوصی و مردم در فعالیتها هستیم.
کد خبر: ۲۶۵۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ 24 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، مراسم روز صنعت و معدن و تجلیل از صنعتگران ظهر یکشنبه با حضور فریدون همتی استاندار، داود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، علی پرزحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، درافشانی معاون اقتصادی استاندار، زکی زاده مدیرکل امور اقتصادی استانداری، علیرضا کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از صنعتگران در سازمان صنعت قزوین برگزار شد.

فریدون همتی در مراسم روز صنعت و معدن که در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین برگزار شد اظهارداشت:شما صنعتگران در اقتصاد استان تاثیرگزارید و پیشرفت در بیشتر حوزه ها بستگی به تلاش و همت شما دارد.

استاندار قزوین تصریح کرد: در هیچ کشوری فقط دولتها قادر به اداره کشورها نیستند و از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می کنند اما در ایران هنوز به این باور واقعی نرسیده ایم که کارها را به مردم بسپاریم به همین دلیل هزینه های جاری دولت بسیار سنگین است و قادر به مدیریت منطقی نیست.

همتی تصریح کرد: بزذگ شدن بدنه دولت بزرگترین آفت اقتصادی کشور است و کار به جایی رسیده که دیگر تامین هزینه های حقوق کارمندان نیز مشکل شده و باید این شرایط اصلاح شود.

وی اضافه کرد: البته دولت باید فضای بیرونی را اصلاح کند تا صنعتگران با شرایط سهل تری در تولید اقدام کنند و دغدغه کمتری داشته باشند و بخش خصوصی نیز فقط منتظر دولت نماند بلکه خود نیز برای رقابت پذیری و تولید کیفی اقدام کنند تا از قافله عقب نمانند.

استاندار بیان کرد: بخش خصوصی باید بهره وری در تولید را جدی بگیرد و رقبا را بشناسد و بتواند در بازارهای هدف حضور موفق داشته باشد و ضمن ارتباط با دانشگاه و شرکت های دانش بنیان برای کیفی سازی تولیدات خود همت کنند.

همتی اظهارداشت: قزوین استان با استعداد و برخورداری است و قابلیت تولید بالایی دارد واز سرمایه، فن آوری و دانشگاههای خوبی برخوردار است که می تواند به توسعه استان کمک کند به شرط آن که از همه ظرفیت های بخوبی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: اگر مردم را در اقتصاد درگیر نکنیم نمی توانیم اهداف اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم.

مطالبات ارزش افزوده پرداخت می شود

استاندار یادآورشد: پیگیر پرداخت مطالبات ارزش افزوده صنعتگران هستیم که بخشی از آن انجام شده است و تا پایان سال هم بخش دیگری محقق خواهد شد که کمک موثری برای تولیدکنندگان است.

وی گفت: در حمایت از تولید تاکید جدی داریم و ابلاغ کرده ایم که هیچ دستگاهی حق ندارد به دلیل بدهی واحدهای صنعتی از تولید جلویگری کند و آن را دچار وقفه و تعطیلی کند و همه تصمیمات باید در کارگروه استانداری مصوب شود.

همتی اظهارداشت: امروز در شرایط بسیار خاصی هستیم و همه باید کمک کنند تا تولید دچار وقفه نشود زیرا در این صورت اشتغال هم تحت تاثیر قرار می گیرد و چالش ها بیشتر می شود.

۱۰۰۰ واحد از سوی دولت در استان حمایت می شوند

استاندار تصریح کرد: در سراسر کشور بیش از ۷۵۰۰ واحد با کمک دولت در مسیر تولید قرار خواهند گرفت که سهم استان قزوین ۴۰۰ واحد در بخش سرمایه در گردش و ۳۰۰ واحد در سایر بخش هاست که تا سقف ۱۰۰۰ واحد تلاش می کنیم تحت پوشش خدمات حمایتی دولت قرار گیرند.

وی بیان کرد: اگر این ۱۰۰۰ واحد از تسهیلات دولت برخوردار شود می توانیم با اشتغال جدید بخشی از مشکلات اقتصادی استان را حل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار