با توجه به شمار قابل توجه هنرمندان، شهر فرهنگی استان نیازمند ساخت یک پلاتوی تخصصی تئاتر، احداث یک فرهنگسرا یا مجتمع فرهنگی و هنری و احداث یک گالری دائمی در مرکز شهر است.
کد خبر: ۲۶۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 24 July 2016
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر گفت: با توجه به شمار قابل توجه هنرمندان، شهر فرهنگی استان نیازمند ساخت یک پلاتوی تخصصی تئاتر، احداث یک فرهنگسرا یا مجتمع فرهنگی و هنری و احداث یک گالری دائمی در مرکز شهر است.

به گزارش ایسنا، غلامرضا جمالی‌زاده،‌ افزود: هنرمندان هنرهای تجسمی، نقاشی، عکاسی و فعالان صنایع‌دستی انتظار دارند زحمت و وقتی که صرف خلق آثارشان می‌شود، دیده شده و این آثار خریداری شوند بنابراین در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» حمایت جدی از تولیدات ملی و بومی و محلی باید در اولویت کار ادارات قرار گیرد.

وی تصریح کرد: به همین منظور طی نامه‌های متعدد به دستگاه های اجرایی اعلام کردیم به جای خرید لوازم غیرضروری در مناسبت‌های مختلف از آثار هنرمندان و صنایع‌دستی خلق شده استفاده شود تا حمایت‌های مادی نیز از این عزیزان صورت گیرد.

جمالی‌زاده نظام‌مند و قابل استفاده کردن هنر برخی انجمن‌ها را از دیگر دغدغه‌های موجود عنوان کرد و گفت: متأسفانه در آموزشگاه‌های نقاشی، موسیقی، عکاسی و تئاتر ما از یک روش خاص برای آموزش پیروی نمی‌شود و همین سبب می‌شود خروجی قابل توجهی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: اختصاص اعتبار مناسب برای تعمیرات و تجهیزات زیرساخت‌های موجود، لزوم توجه عملی و مالی به انجمن‌های ادبی و هنری، اختصاص 600 میلیون تومان برای تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی و هنری شهر زنگنه، لزوم ساماندهی و جهت‌دهی مناسب فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و تخصیص اعتبارات لازم و تجهیز کانون‌ها به سیستم رایانه‌ای آنلاین از اهم نیازمندی‌های فرهنگی و هنری شهرستان ملایر است که امیدواریم با پیگیری‌های فرماندار و نمایندگان مردم ملایر در مجلس مرتفع شوند.

برگزاری 30 نمایشگاه هنرهای تجسمی در سال گذشته

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری 30 نمایشگاه هنرهای تجسمی با موضوعاتی از قبیل طراحی و نقاشی، مجسمه‌سازی و آثار حجمی، خوشنویسی و تذهیب، مینیاتور، عکاسی، خوشنویسی، آرم و نشانه، گرافیک، قلم‌زنی، صنایع‌دستی، نقاشی و پوستر و برگزاری 7 نمایشگاه و فروشگاه کتاب و اجرای 17 نمایش صحنه‌ای طی یکسال گذشته اشاره کرد.

جمالی‌زاده افزود: اجرای 3 نمایش خیابانی، برگزاری آزمون‌های قرآن و عترت، خوشنویسی، اجرای استانداردهای مهارتی و صلاحیت تدریس، برگزاری جلسات شورای اداری جلسات هیئت امنای فرهنگسرای ندای وحدت و کارگاه‌های آموزشی شامل بسیج همگانی احیای قلبی ریوی، سبک زندگی اسلامی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد، جلسه آموزشی سلسله مباحث عرفان‌های کاذب، دوره آموزش بازیگری نمایش و کارگاه‌های تخصصی شعر و داستان‌نویسی در جشنواره جایزه ادبی استان همدان با حضور علاقمندان برگزار شد.

وی به برگزاری عصر شعرهایی به مناسبت فتح خرمشهر، هفته جوان، سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، عصر شعر ایمان، ایثار، مقاومت و اسارت به مناسبت بازگشت آزادگان، عصر شعر دفاع مقدس، عصر شعر عاشورایی و عصر شعر انقلاب اسلامی به مناسبت گرامیداشت دهه فجر اشاره کرد.

جمالی‌زاده گفت: برگزاری هفته کتاب به مناسبت بیست و سومین هفته کتاب جمهوری اسلامی، مدیریت و مشارکت در نمایش فیلم‌های بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی نوجوان استان همدان در سینما بهمن ملایر، برگزاری برنامه‌های متنوع در دهه فجر و برگزاری جشنواره سلام، جایزه ادبی استان همدان به میزبانی ملایر در بهمن‌ماه سال گذشته از دیگر اقدامات انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار