کد خبر: ۲۶۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸ 20 July 2016
رضا نجفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برداشت لیمو ترش از اواخر تیر در سیستان و بلوچستان آغاز و تا آذر ادامه دارد.
وی افزود: هشت هزار و 654تن لیمو ترش سالجاری پیش بینی می شود از سطح باغات سیستان و بلوچستان برداشت و روانه بازار مصرف داخل و خارج استان شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: شهرستان دلگان، سرباز و نیکشهر به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت لیمو ترش استان را دارا هستند.
نجفی خاطر نشان کرد: هم اینک 86 هزارهکتار باغات انواع میوه گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری در استان با تولید سالانه 521 هزار تن وجود دارد که سه هزار و 246 هکتار آن به مرکبات با تولید 30 هزار تن اختصاص دارد.
استان سیستان و بلوچستان از آب و هوای متنوعی برای کشت انواع محصولات کشاورزی برخوردار است به گونه ای که جنوب این استان شامل چابهار، کنارک، نیکشهر، سرباز، قصرقند، فنوج، ایرانشهر و دلگان توانمندی زیادی در تولید میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری(موز، انبه، پاپایا، گوواوا، مرکبات، انجیر، مرکز استان شامل خاش و میرجاوه و زاهدان میوه های سردسیری و شمال استان (زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون) غلات و حبوبات و میوه هایی چون هندوانه، انگور زودرس یاقوتی و خربزه تولید می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار