معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان از آغاز به کار 8 مرکز محلی یادگیری از اول مهرماه سال جاری در استان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ 18 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، صدیقه مهدوی  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراکز یاد شده در شهرستان قزوین شامل خیابان بلاغی، مدرسه شرافت، چوبیندر، زندان چوبیندر و اقبالیه می باشند.
وی با اشاره به اهمیت مراکز یادگیری محلی در توانمندسازی آحاد جامعه، به خصوص بی سوادان و کم سوادان، گفت: آموزش سواد پایه، مهارت های زندگی، حقوق شهروندی و فعالیت های فرهنگی، اعتقادی و دینی از جمله کارکردهای این مراکز محلی است.
مهدوی ادامه داد: در هر کدام از این مراکز 5 کلاس برای سوادآموزان تشکیل که علاوه بر آموزش سواد، آموزش مهارت های زندگی، اجتماعی و حقوق شهروندی را در دستور کار خود قرار داده و به افراد آموزش داده می شود.
به گفته وی، براساس بانک اطلاعات، هم اکنون 8 هزار و 700 بی سواد و 30 هزار کم سواد در سطح استان قزوین وجود دارد.
مهدوی اجرای طرح مهارتی سوادآموزی را یکی دیگر از طرح های نهضت سوادآموزی اعلام و یادآور شد: بر این اساس، افرادی که در دوره های سوادآموزی شرکت می کنند امکان حضور در دوره های مهارتی شامل انواع مهارت های اجتماعی، آموزشی، بهداشتی و حرفه ای را به صورت رایگان داشته و برای حضور افراد سوادآموز در دوره های مهارتی، مدرک معتبر نیز ارائه می شود.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان با اشاره به ظرفیت سواد آموزی استان در افزایش جذب سوادآموز افزود: طی سال گذشته جذب سواد آموز در استان نسبت به سال پیش از آن 108 درصد رشد داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار