کد خبر: ۲۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ 22 April 2015
 مشاور مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز از امضای تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش البرز خبر داد و گفت: در بخش دختران ۱۰ هزار دانش آموز برای استعداد یابی در توان ورزش قهرمانی بررسی می شوند.
مریم الیکا در گفتگو با مهر اعلام کرد: بر اساس تفاهم نامه امضا شده با اداره کل آموزش و پرورش استان در بخش دختران ۱۰ هزار دانش آموز تست ورزشی شده و در جهت استعداد یابی و توان ورزشی قهرمانی بررسی خواهند شد.
الیکا افزود: پس از بررسی های علمی، ۴۰۰ نفر از این دانش آموزان به هیئت ها معرفی و تربیت خواهند شد.
وی با اشاره به سیاست های ورزش استان البرز گفت: به منظور رشد و توسعه ورزش قهرمانی و همگانی در دو بخش رشته های بومی و رشته های مصوب فدراسیون مشغول به فعالیت و برگزاری جشنواره ها و مسابقات هستیم که بخش آغازین آن به صورت نمادین در روز زن برگزار شد و درمراحل بعدی تا پایان سال ادامه خواهد یافت.
این مسئول افزود: در بخش ورزش های بومی استان در پی شناساندن ورزش هایی هستیم که به نام استان ثبت شده اما به دلیل نبود فضای کافی و امکانات به آن پرداخته نمی شود. در همین راستا به پرورش مربی و آموزش در سالن های ورزشی اقدام کردیم تا دختران و بانوان بیشتری در این فعالیت ها مشارکت داشته باشند. همچنین رشته های نوینی چون فریزبی و برایتونیک را معرفی کرده از سوی دیگر رشته های بومی با قابلیت اجرای جشنواره ای را در همایش ها و با همکاری اداره روستا ها و عشایر استان شناسایی و احیا می کنیم.
الیکا افزود: با توجه به نزدیکی مسابقات جهانی ۲۰۱۸ که بزرگترین رویداد ورزشی پیش روست و با توجه به روشن و اثبات شدن جایگاه و توان ورزشی بانوان کشور در مسابقات گوانگ جو چین مسئولان ورزش به این نتیجه رسیده اند که نه تنها بانوان ما توان و استعداد مدال آوری در تمام عرصه های ورزشی را دارند، که دسترسی به مدال های جهانی نیز برایشان دور از دسترس نیست.
وی کمبود منابع مالی را همچنان از معضلات ورزش بانوان دانست و افزود: کمبود سرانه فضای ورزشی و حمایت های مالی به قوت خود باقیست اما ما با تمام توان به دنبال حفظ انگیزه های ورزشکارانمان در تمام هیئت ها هستیم.
وی یادآور شد: با توجه به تیم های پرتعداد کشورهایی چون چین و ژاپن و کره، چهارم شدن بانوان ما نشان دهنده قوتشان در رقابت با مدعیان جهان است.
الیکا باشاره به اینکه اگر مردان تیم ملی ما در تمام رشته تمام مدالها را نیز کسب کنند باز هم در شمارش مدال ها و رتبه بندی به جایگاه خوبی نخواهند رسید، تصریح کرد: اینجاست که حضور بانوان و مدالهایشان در شمارش نهایی و جایگاه کشور تعیین کننده است.
مشاور مدیرکل ورزش و جوانان البرز افزود: اگر چه در بسیاری رشته همچون شنا امکان شرکت نداریم، در رشته های زود بازده چون کبدی به نتیجه های خوبی رسیدیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار