رئیس بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه مردم باید در همه عرصه ها در صحنه باشند گفت: یکی از این صحنه ها عرصه اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۲۶۱۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸ 18 July 2016
به گزارش تابناک یزد،سردار محمدرضا نقدی در نشست کارگروه اقتصادی شهرستان تفت استان یزد، تحقق فرهنگ صرفه جویی، استفاده از کالای داخلی و ایرانی و کمک به توسعه تولید را نیازمند مشارکت فعالانه مردم در این عرصه ارزیابی کرد.
وی گفت: بهره گیری از مهارت های لازم، دانش روز و اعمال برخی کارها می تواند بهره وری را در عرصه تولید از جمله در بخشهای کشاورزی افزایش دهد.
وی با بیان این که بهره گیری و توسعه صنایع تبدیلی کوچک روستایی بارها در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاستها اقتصاد مقاومتی تکرار شده است افزود: مهم ترین راهبرد برای اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور توسعه صنایع تبدیلی کوچک است.
نقدی با اشاره به مزیت های متعدد صنایع تبدیلی کوچک گفت: این بخش، زمان ماندگاری کالا را افزایش داده، فرصت بیشتری را برای عرضه کالا به بازار فراهم می آورد و به تولید کننده فرصت می دهد تا از زمان اشباع بازار عبور کند.
وی کوچک بودن این صنایع را از دیگر مزیت های آن برشمرد و ادامه داد: کوچک بودن صنایع تبدیلی هزینه های سرباری و حمل و نقل و به تبع آن هزینه تمام شده محصول را بشدت کاهش می دهد و قدرت رقابت را برای تولید کننده بالا می برد.
نقدی، تمرکز صنایع تبدیلی کوچک به صورت انبوه را زمینه ساز به اوج رساندن مهارت ها در تولید ارزیابی کرد و گفت: در صورت تمرکز صنایع تبدیلی کوچک به صورت انبوه، اصناف شهر و منطقه نیز در حمایت از آن قرار می گیرد و مصرف کننده نیز به صورت ناخودآگاه به سمت این بازار کشیده می شود.
وی تحقق فرهنگ صرفه جویی ، استفاده از کالای داخلی و ایرانی و کمک به توسعه تولید را نیازمند مشارکت فعالانه مردم در این عرصه ارزیابی کرد .
رییس بسیج کشور گفت: بهره گیری از مهارت های لازم ، دانش روز و اعمال برخی کارها می تواند بهره وری را در عرصه تولید از جمله در بخش های کشاورزی افزایش دهد.
نقدی یکی از اقدامات مهم در عرصه کشاورزی را بهره برداری حداکثری از زمین و آب کشاورزی موجود با استفاده از مهارت و دانش لازم آن برشمرد .
وی خاطر نشان کرد: مهندسان بسیجی باید توسعه مهارتهای کشاورزی و آموزش های مرتبط با آن را در مناطق روستایی با جدیت دنبال کنند.
نقدی با اشاره به برگزاری نشست های کارشناسی متعدد در قرارگاه اقتصاد مقاومتی ادامه داد: هر چه بیشتر جستجو کردیم جز به راهنمایی ها و هدایت های رهبری در این عرصه نرسیدیم که این موضوع نشانه اوج حکمت رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
تفت در 20 کیلومتری شهر یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار