استاندار قزوین از مدیران اداره ها و دستگاه های اجرایی خواست تا برای رونق و بهبود فضای کسب و کار و کارآفرینی در استان به طور ویژه تلاش کنند.
کد خبر: ۲۶۱۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ 17 July 2016
به گزارشتابناک از قزوین به نقل از ایرنا، فریدون همتی شنبه شب در بیست و پنجمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری برگزار شد، افزود: اگرچه رتبه کشور در حوزه کسب و کار طی سال های اخیر بهتر شده است اما هنوز رضایت بخش نیست.
وی اضافه کرد: باید به گونه ای اقدام و برنامه ریزی کنیم که رتبه کشور در فضای کسب و کار به زیر 50 برسد تا شاهد افزایش سرمایه گذاری و رشد ایجاد فرص های شغلی باشیم.
استاندار قزوین به مدیران حاضر در این نشست گوشزد کرد، باید از اختیارات استانی نیز برای بهبود فضای کسب و کار و حل مشکلات بخش تولید استفاده لازم را برد.
همتی ادامه داد: از مدیران اداره ها و دستگاه های اجرایی انتظار می رود در امور مرتبط با صنعت گران و تولیدکنندگان انعطاف لازم را در دستور کار قرار داده و امور مربوط به آنها را با سرعت پیگیری کنند.
وی اضافه کرد: از بخش خصوصی نیز انتظار داریم تا پاسخ اعتماد و همراهی دستگاه های دولتی را به خوبی داده و با پرداخت بدهی های خود به تعهدهای داده شده عمل کنند.
استاندار قزوین، شرایط دولت را سخت و ویژه دانست و اظهار کرد: در چنین حالتی ضمن درک وضعیت موجود باید با تعامل و همراهی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی با یکدیگر برای حل مسائل و مشکلات بخش های اقتصادی تلاش کرد.
همتی به مدیران اداره ها و دستگاه های اجرایی تاکید کرد، فعالیت هیچ واحد تولیدی نباید به بهانه بدهی مالیاتی، بیمه ای و بانکی و خدماتی متوقف شود و قبل از هر گونه اقدام در این خصوص باید موارد برای تصمیم گیری مناسب به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اعلام شود.
نماینده عالی دولت در استان قزوین ادامه داد: مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی اجازه ندارند تا با اتکاء به بخشنامه های داخلی خود مانع از فعالیت های تولید شوند چرا که آنچه ملاک کار و قانونی است مصوبه های هیات وزیران و دولت است و بقیه امور و موارد باید با اختیارات استانی دنبال شود.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: نباید حتی اجازه دهیم که یک واحد تولیدی تعطیلی شود چرا که این موضوع به بیکاری و مشکلات اقتصادی جامعه دامن می زند.
همتی اضافه کرد: با همه استفاده از همه اختیارات خود پیگیر رفع موانع کسب و کار، تولید و کمک به اشتغال هستیم و اجازه نخواهیم داد که مشکلات تولیدکنندگان بیشتر شود.
وی در ادامه خواستار ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای استاندارد شد و اظهار داشت: باید با فرهنگ سازی به سمتی برویم که شهروندان برای خرید کالاهای غیراستاندارد و محصولات غیربهداشتی هیچ گونه تمایلی نداشته باشند.
استاندار قزوین در ادامه خواستار تشدید نظارت های بهداشتی و استاندارد بر عرضه و توزیع شیر شد و اظهار داشت:باید یک واحد بزرگ مربوط به این محصول را راه اندازی کنیم تا نسبت به تامین شیر با کیفیت بالا و مورد نیاز واحدهای لبنی و مردم اقدام شود.
وی در پایان به مدیران دستگاه های مربوطه دو هفته فرصت داد تا سازوکار لازم را برای رعایت موارد بهداشتی در خصوص عرضه شیر فله ای توسط واحدهای صنفی لبنی طراحی و عملیاتی کنند.
در این نشست، سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین،آبیک و البرز، بهمن طاهرخانی نماینده تاکستان و روح الله بابایی صالح نماینده بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی و جمعی از فعالان بخش خصوصی مرتبط با حوزه تولید و تجارت نیز حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار