سومین دوره مسابقات شترسواری قشم عصر روز جمعه با حضور 16 شترسوار از روستاهای مختلف و شهر قشم در پسیت شترسواری گورزین این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۲۶۰۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ 16 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان قشم گفت: این مسابقه به طول هزار و 200 متر و با حضور 16 شترسوار از روستاهای گورزین، طبل، دهخدا، دیرستان، دفاری، گربه‌دان، گوران و شهر قشم انجام شد.
 
عبدالرحیم رضوانی بیان کرد: در پایان این رقابت، «مهرام ایمانی» با شتر «جت» به عنوان قهرمانی رسید، «محمد تاتا» با شتر «گماش» دوم شد و «احمد لشکری» با شتر «شکاری» بر سکوی سومی تکیه زد.
 
وی اظهار کرد: مسابقات شترسواری ساحلی و مسابقات کشوری شترسواری با توجه به تکمیل پیست جدید شترسواری تا پایان امسال، در قشم برگزار خواهد شد.
 
رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان قشم ادامه داد: این پیست با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در حال احداث است و بزرگترین پیست شترسواری خاورمیانه خواهد بود.
 
وی با تقدیر از همکاری خیرین قشم برای تامین هزینه‌های جوایز این مسابقات افزود: همکاری سازمان منطقه آزاد قشم، اداره ورزش و جوانان و سایر نهادها، انگیزه را برای برگزاری چنین مسابقاتی افزایش خواهد داد.
 
به گزارش ایسنا، مسابقات شترسواری از دیرباز در جزیره قشم مرسوم بوده و شتر به عنوان یکی از ارکان اساسی در زندگانی مردم جزیره همواره در کانون توجهات عموم قرار داشته است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار