مشارکت فعالان اقتصادی قزوین با واگذاری اماکن نیمه‌تمام به بخش‌های خصوصی رئیس کمیسیون اصل 90 گفت: ادارات ورزش و جوانان می‌توانند با مشارکت فعالان اقتصادی استان قزوین و با واگذاری اماکن نیمه‌تمام به بخش‌های خصوصی نسبت به تأمین مالی و بهبود اوضاع درآمدی خود اقدام کنند.
کد خبر: ۲۶۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷ 14 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین؛ داوود محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین ضمن تبیین اهداف اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در حال حاضر تنها راه برون‌رفت از تمام مشکلات و تقویت بنیان اقتصادی کشور عمل به منویات رهبری و تقویت تولید داخلی است.

وی با اشاره به نقش استانداری قزوین در توسعه صادرات و بهبود سرمایه‌گذاری در استان قزوین گفت: در نخستین جلسه شورای اداری این استان که در ابتدای سال جاری برگزار شد فریدون همتی استاندار قزوین ارتقاء صادرات استان قزوین از 400 میلیون دلار به یک میلیارد دلار و همچنین اشتغال‌زایی و ایجاد 20 هزار فرصت شغلی جدید در این استان را دو هدف‌گذاری مهم در این جلسه عنوان کرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با مهیا کردن بستر‌های مورد نیاز استان قزوین برای تحقق اهداف جلسات شورای اداری و اقتصاد مقاومتی امیدواریم گام‌های مؤثری در زمینه ایجاد درآمد، اشتغال، ثبات اقتصادی و پویایی اقتصاد این استان برداشته شود.

* در مسائل کشور چشم امیدمان به برجام باشد حتماً به خطا رفته‌ایم

محمدی به موضوع اجرایی شدن برجام اشاره و مطرح کرد: اگر در مسائل کشور چشم امیدمان به برجام باشد و منتظر اجرای آن از طرف مقابل باشیم حتماً به خطا رفته‌ایم بنابراین باید نگاه ما به درون بوده و به داخل متکی باشیم.

وی یادآور شد: افراد و جریان‌های سیاسی نیز همواره باید تلاش کنند تا در اجرای اهداف نظام به توصیه‌های رهبری عمل و راه نفوذ و توطئه بر دشمن را ببندند.

رئیس کمیسیون اصل 90، راه حل معضلات اقتصادی را در گرو اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: قطع به یقین اگر ما به دنبال حمایت از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های داخلی خود باشیم بی‌شک تولیدات داخلی افزایش، بنیان اقتصاد کشور تقویت و شاهد رشدی مستمر خواهیم بود.

محمدی از دستگاه‌های مختلف دولتی استان، وزارتخانه‌های مختلف و قوای سه‌گانه خواست تا گزارشی از اقدامات خود در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی ارائه دهند تا برنامه‌های عملیاتی مورد ارزیابی و تحلیل قرار گیرد.

* بیشترین رشد بودجه در بین وزارتخانه‌های مختلف به وزارت ورزش و جوانان اختصاص یافت

وی ورزش‌های همگانی را مهمترین عامل ایجاد طراوت و نشاط در جامعه خواند و گفت: با توجه ویژه به این بخش علاوه بر حفظ غرور ملی و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران باید در عرصه‌های مختلف، المپیک و ورزش‌های قهرمانی نیز موفق عمل کنیم.

رئیس کمیسیون اصل 90، کمبود بودجه و اعتبارات ورزشی را از نگرانی‌های عمده جامعه ورزشی عنوان کرد و افزود: امسال بیشترین بودجه در بین وزارتخانه‌های مختلف را وزارت ورزش وجوانان به خود اختصاص داد تا علاوه بر افزایش ظرفیت‌های ورزشی، گامی در راستای پویایی و افزایش سرانه ورزش استان قزوین نیز برداشته شود.

محمدی با اشاره به تلاش دولت برای حل مشکلات اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین و کمک به تجهیز زیرساخت‌های آن تشریح کرد: یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های دولتی به این حوزه تخصیص یافته که با اجرایی شدن آن امیدواریم در آینده شاهد تحول عظیم در بخش توسعه ورزش‌های همگانی و قهرمانی باشیم.

وی مطرح کرد: با توجه به اینکه پروژه‌های تعریف شده وزارت ورزش و جوانان بالا است، بودجه در نظر گرفته شده متناسب اجرایی کردن آنان نیست.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ادارات ورزش و جوانان می‌توانند با مشارکت فعالان اقتصادی استان قزوین و با واگذاری اماکن نیمه‌تمام به بخش‌های خصوصی و استفاده از قابلیت تجاری املاک در اختیار خود نسبت به تأمین مالی و بهبود اوضاع درآمدی خود اقدام کنند.

محمدی افزود: استفاده از ظرفیت اراضی متعلق به دستگاه‌های مختلف از جمله اداره امور اراضی و منابع طبیعی از دیگر اقدامات اداره ورزش و جوانان در راستای توسعه و ارتقا فضاهای ورزشی در بخش روستا خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار