معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: سنجش سرمایه های اجتماعی به صورت ویژه در سال جاری در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۲۶۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹ 21 April 2015

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه نقدینگی بالایی در دست مردم است و منابع انسانی خوبی نیز در جامعه وجود دارد گفت: باید با سیاست گذاری مناسب از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد.

به گزارش ایرنا ؛ محمد ابراهیم الهی تبار در کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان همدان افزود: به بهانه تعمیق بخشیدن به شعار سال مبنی بر 'دولت و ملت، همدلی و همزبانی' سنجش سرمایه های اجتماعی با هدف مشارکت عمومی، رضایتمندی و جلب اعتماد به مرحله اجرا در می آید.

وی اضافه کرد: وزارت کشور در سه سطح کلان ، میانی و خرد به موضوع سنجش سرمایه های اجتماعی پرداخته است و در ارزیابی هایی که انجام شده در مجموع و در میانگین کشوری استان همدان در زمینه اجتماعی شاخص های بالای دارد.

الهی تبار ادامه داد: مردم استان همدان در ارزیابی های انجام شده نسبت به حوزه سلامت 70 تا 80 درصد امیدوار بودند که دولت بتواند مشکلات درمانی را رفع کند.

وی افزود: همچنین مردم استان سه درصد بیشتر از میانگین کشوری نسبت به امر مبارزه با مواد مخدر رضایتمندی داشتند.

معاون استاندار همدان گفت: با اظهار نظرهایی که دلسوزانه نیست نباید اعتماد مردم را کاهش داد بلکه باید در راستای سرمایه های اجتماعی قدم برداشت.

الهی تبار اظهار کرد: از ظرفیت های موجود در جامعه برای خدمت به مردم، رضایتمندی و ایجاد اعتماد عمیق تر بین مردم باید استفاده کرد.

وی با بیان اینکه نقدینگی بالایی در دست مردم است و منابع انسانی خوبی نیز در جامعه وجود دارد گفت: باید با سیاست گذاری مناسب از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد.

وی یکی از توفیقات دولت تدبیر و امید را پس از چندین سال پرداختی حقوق کارکنان نزدیک به نرخ تورم عنوان کرد و ادامه داد: دولت با برقراری انضباط پولی و مالی مناسب توانست این کار مهم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه مردم در هویت ملی، اسلامی و انقلابی با حاکمیت عجین شده اند گفت: با این حال در برخی از شاخص ها خلاهای بی اعتمادی وجود دارد که با کمک تشکل های غیر دولتی ، احزاب ، نهادهای دولتی و رسانه ها باید این موضوع برطرف شود.

الهی تبار اضافه کرد: در زمینه شعار سال و رساندن آن از مرحله شعار به سمت عمل در حوزه سیاسی استان همدان برنامه هایی پیش بینی شده است.

وی نشاط سیاسی را از دیگر برنامه های سال جاری عنوان کرد و گفت: با تدوین برنامه و راهکار،نشاط سیاسی که مورد تاکید رییس جمهوری است فراهم می شود.

وی در ادامه در مورد ستاد توانمند سازی مناطق ویژ شهری همدان نیز گفت: با تشکیل کمیته های زیر مجموعه این ستاد ، همه سیاست گذاری های کلی در زمینه اجتماعی و فرهنگی باید از این مرجع عبور کند.

اولین کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی در سال 94 روز یکشنبه با دستور کار ارایه گزارش کمیته های چهارگانه در استانداری همدان برگزار شد.

سال 94 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام 'دولت و مردم، همدلی و همزبانی' نامگذاری شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار