مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: ائمه جمعه، جماعات و روحانیت نقش مهمی در آگاهی بخشی به مردم در زمینه مدیریت مصرف و اصلاح الگوی مصرف انرژی دارند.
کد خبر: ۲۵۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳ 21 April 2015

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به نقش تاثیرگذار ائمه جماعات در آموزش شهروندی خواستار بهره گیری از تریبون نمازجمعه برای اصلاح الگوی مصرف شد.

به گزارش تسنیم؛ روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، حاجی رضا تیموری در نشست ائمه جمعه استان همدان افزود:تبیین لزوم صرفه جویی در مصرف انرژی و با بهره گیری ازآموزه های دین مبین اسلام مبنی بر پرهیز از اسراف و تبیین نقش صرفه جویی در مقابله با تحریم های دشمنان به عنوان یکی از اهرم های اقتصاد مقاومتی از انتظارات شرکت برق همدان از ائمه جمعه استان است.

تیموری گفت: همکاری با آموزش و پرورش و آموزش معلمان برای تدریس مباحث مدیریت مصرف انرژی برق از برنامه های این شرکت در زمینه نهادینه کردن و اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف در جامعه است.

وی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تامین برق بیش از 650 هزار مشترک را برعهده دارد اظهار داشت: در حال حاضر 100 درصد جمعیت شهری و روستایی استان همدان نیز از نعمت برق برخوردار هستند.

وی با اشاره به مصرف انرژی در تعرفه های مختلف افزود: در استان همدان 33 درصد انرژی در بخش خانگی، 42 درصد در بخش کشاورزی، 11 درصد در بخش صنعت و14درصد در بخش تجاری و ادارات و سازمان ها مصرف می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اضافه کرد: با توجه به آمار مصرف انرژی در بخش های مختلف حدود 50 درصد از انرژی برق در سطح استان در بخش غیرمولد مصرف می شود.

تیموری افزود: از آنجایی که ایران کشوری اسلامی است در دین مبین اسلام و قرآن کریم تاکید بسیار زیادی بر مصرف مناسب، به اندازه و پرهیز از اسراف شده است و به طور کلی مصرف بهینه و رعایت الگوی مصرف از دیدگاه اسلام به عنوان یک مساله مهم مطرح شده است.

وی با اشاره به دیدگاه اسلام به بحث صرفه جویی افزود: بر اساس مباحث مطرح شده در قرآن کریم اسراف کار، علاوه بر زیان های اقتصادی که بر جامعه و ملت تحمیل می‏کند برای خود نیز زیان های جبران‏ناپذیری مانند خشم الهی، محرومیت از هدایت، فقر و کیفر اخروی به بار می‏آورد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب که فرموده اند: 'یک مساله هم در اقتصاد مقاومتی، مدیریت مصرف است و مصرف هم باید مدیریت شود' گفت: معنای اصلی مدیریت مصرف انرژی، بهینه سازی و منطقی کردن مصرف است.

تیموری با اشاره به اهداف اجرای فعالیت های مدیریت مصرف گفت: حفظ و بهبود رفاه اجتماعی، کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست، صیانت از منابع و ذخایر ارزشمند انرژی، افزایش بهره وری و بهبود خدمت رسانی به مردم و صرفه جویی در سرمایه های ملی از طریق کاهش نیاز به احداث نیروگاه ها و تاسیسات جدید برق از جمله این اهداف است.

وی ایفای نقش موثر در راستای تحقق اهداف مورد بحث اقتصاد مقاومتی به منظور مقابله با تحریم های اعمال شده از سوی دشمنان را از دیگر اهداف اقدامات مدیریت مصرف انرژی عنوان کرد.

وی افزود: امروزه ضرورت برنامه ریزی در رابطه با اعمال مدیریت مصرف برکسی پوشیده نیست بنابراین هر یک از مشترکان با توجه به استفاده ای که از برق دارند می توانند در کاهش و مدیریت مصرف انرژی اقدامات موثری انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مساجد از احترام و جایگاه و اهمیت ویژه ای در بین عموم مردم برخودار است و ائمه جمعه و جماعات، روحانیت نقش مهمی در ارشاد و اطلاع رسانی مردم دارند، می توان از این ظرفیت در جهت آگاهی بخشی به مردم و همسو کردن آنان با اهداف نظام و شرکت در راستای مدیریت مصرف و اصلاح الگوی مصرف بهره گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بیان کرد: سال گذشته پیک بار استان در بخش توزیع در مرداد ماه به 640 مگاوات رسید که اگر اطلاع رسانی ها و آگاهی بخشی به مردم و عملکرد خوب کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان در این زمینه نبود خاموشی و قطعی برق در استان اعمال می شد.

تیموری اضافه کرد: با برنامه ریزی و اقداماتی که انجام شد و همراهی و مشارکت مردم و با استفاده از ظرفیت های مختلفی مانند مساجد، حسینیه ها، نشریات و صداوسیما پیک بار تابستان سال گذشته بدون اعمال خاموشی به سلامت پشت سر گذاشته شد.

وی ادامه داد: امسال نیز با توجه به وضعیت جوی استان و کشور شرایط دشواری در پیش است که برای گذر از پیک بار تابستان نیاز است تمهیدات لازم اندیشیده شود .

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای مدیریت مصرف تاکید کرد: باید رفتار و نحوه مصرف انرژی الکتریکی در تمام بخش ها از قبیل خانگی، کشاورزی، تجاری، صنایع تغییر کند.

وی بر نقش موثر کودکان و نوجوانان به عنوان نسل آینده کشور در نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در جامعه تاکید کرد و گفت: لزوم آموزش و آشنا کردن کودکان با مصرف بهینه منابع انرژی ضروری است.

شرکت توزیع نیروی برق استان همدان حدود 670 هزار مشترک را زیر پوشش قرار داده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار