در دیدار نمایندگان استان باوزیر نفت مطرح شد
در جلسه اعضای کمیسیون انرژی مجلس با وزیر نفت و معاونین ایشان که در فضایی گرم وصمیمی برگزار شد،نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي دغدغه های ملی و استانی خود در حوزه نفت وگاز را مطرح كردند.
کد خبر: ۲۵۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۰ 08 July 2016
در جلسه اعضای کمیسیون انرژی مجلس با وزیر نفت و معاونین ایشان که در فضایی گرم وصمیمی برگزار شد، نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي دغدغه های ملی و استانی خود در حوزه نفت وگاز را مطرح كردند.


به گزارش تابناک ايلام؛جلال ميرزايي نماينده مردم حوزه شمالي استان ايلام در مجلس شوراي اسلامي باطرح سوالاتی در خصوص مسائل و مشکلات وزارت نفت؛ نحوه تخصیص منابع٬ وضعیت  مخازن نفت و گاز کشور٬ نحوه انعقاد قراردادهای نفتی٬ چگونگی بازپرداخت وجوه حاصله از صادرات نفتی و گازی و قیمت تمام شده نفت خام در بازارهای جهانی و کشورهای خریدار در حوزه نفت و گاز،خواستار توضیحاتی از وزیر نفت شدند.

در بخش دیگری از این جلسه که  به مشکلات استانی اختصاص  داشت، میرزایی ضمن ارایه گزارشی اجمالی از وضعیت کنونی منابع نفتی و گازی استان،به بیان برخی از معضلات و مشکلات موجود در این حوزه پرداختند.

جلال میرزایي لزوم  راه اندازی فاز دوم پتروشیمی(الفین) ایلام  را يادآور شد وگفت: فاز دوم پتروشيمي ايلام از اهميت ويژه اي برخوردار است كه لازمه راه اندازي اين پروژه وديگر پروژه هاي در دست اجرا در پتروشيمي ايلام ؛اختصاص اعتبارات ويژه به اين حوزه است كه لازم است وزير نفت به اين مهم اهتمام ويژه اي داشته باشند.

وی در ادامه افزود :منابع نفت و گاز آذر, بیجار٬, دهلران وچنگوله و همچنین پتروشیمی ایلام از أهميت فراواني براي توسعه استان واقتصاد كشور برخوردار است ،اما به دلايلي تاكنون اين منابع عظيم نفت وگاز نتوانسته است در خدمت توسعه استان قرار گيرد.

جلال ميرزايي خاطر نشان كرد:درحاليكه كشور عراق براحتي وسرعت تمام از منابع مشترك نفتي چنگوله وآذر استخراج مي كند اما روند استخراج وبهره برداري از اين منابع در كشور ما به كندي صورت مي گيردكه لازم است وزارت نفت در اين زمينه سرعت عمل به خرج دهد.  

در ادامه اين نشست كه در فضايي صميمي برگزار شد، وزیر نفت ضمن استقبال از سوالات وصحبتهای جلال ميرزايي  به سوالات مطرح شده پاسخ  ودرخصوص حل مسائل ومشكلات حوزه نفت وگاز استان قول مساعد دادند.

 وزیر نفت ضمن تشریح وضعیت کنونی  موضوعات نفت و گاز اظهارداشتند : متاسفانه به دلیل وضعیت نابسامان و بی برنامگی هاي رخ داده شده درسالهاي گذشته خسارات و ضررهای جبران ناپذیری به صنعت نفت و گاز واردشد؛ به طوریکه  حتی حفظ لوله های نفتی نیز برای دولت مسأله ای بسیار جدی  شده است.
  
زنگنه در ادامه به  تشریح میزان سرمایه گذاري در وزارت نفت پرداخت وگفت:سرمايه گذاري فعلي در صنعت نفت كشور بسيار پايين وغير قابل مقايسه با ديگر كشورهاي عضو اوپيك است،حقيقتا وضعيت مالي حاكم بر وزارت نفت به نحويست كه درماههاي گذشته در پرداخت منظم حقوق پرسنل بامشكلاتي مواجه بوده ايم. 

وزیرنفت درپاسخ به سؤالات ومطالبات استانی میرزایی  اظهار داشت: که به حول و قوه الهی سال آینده فاز دوم پتروشیمی ایلام(الفین)  افتتاح و به مرحله اجرا خواهد رسید.

ایشان به افزايش سرمايه گذاري دولتي در بخش نفت وگاز استان اشاره كرد وافزود: برابر مصوبه هییت وزیران ؛ شرکت های دولتی فقط حق سرمایه گذاری در مناطق محروم را دارند ،و ان شالله در سال آتي ميزان سرمايه گذاري در حوزه نفت وگاز استان ايلام افزايش خواهد يافت.

درپایان اين نشست،زنگنه با درخواست از اعضاء  کمیسیون برای نظارت جدی ودقیق  بر عملکرد وزارت نفت، حمایت نمایندگان از برنامه های دولت را خواستارشد.

لازم به ذكر است در این جلسه  سلام امینی دیگر نماینده مردم استان در مجلس نیز حضور داشتند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار