معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت:
محمد احمدی پور روز دوشنبه در نشست هماهنگی بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر افزود: مردم همواره با اعتمادی که به نظام و رهبری داهیانه امام خمینی(ره) داشتند در همه عرصه ها از جمله حماسه بزرگ فتح خرمشهر داوطلبانه نقش آفرینی کردند
کد خبر: ۲۵۵۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸ 20 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ، محمد احمدی پور روز دوشنبه در نشست هماهنگی بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر افزود: مردم همواره با اعتمادی که به نظام و رهبری داهیانه امام خمینی(ره) داشتند در همه عرصه ها از جمله حماسه بزرگ فتح خرمشهر داوطلبانه نقش آفرینی کردند.

وی با اشاره به آمادگی ملت ایران برای مقابله با توطئه های دشمنان نظام و اسلام اضافه کرد: سوم خرداد یکی از بزرگترین وقایع جنگ در دوران دفاع مقدس است که با حضور فرزندان این کشور اسلامی به وقوع پیوست و افتخاری ماندگار در تاریخ ایران اسلامی شد.

احمدی پور در ادامه با بیان این که باید روند رو به رشدی در مسائل اجتماعی داشته باشیم، اظهارکرد: باید فقط برگزار کننده جلسات نباشیم و از نقاط قوت اجتماعی و سرمایه های اجتماعی حمایت کنیم.

وی توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی را در کنار مسائل اقتصادی و عمرانی ضروری دانست و افزود: زمانی اقدامات عمرانی و سرمایه گذاری نتیجه مطلوب دارد که به مباحث فرهنگی و اجتماعی مردم توجه داشته باشیم.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال گسترده و با شکوه مردم در سفر رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به گیلان گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال دولت و ملت ، همدلی و همزبانی مزین شده، در نخستین سفر رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان در سال جدید، همدلی بین دولت و ملت، نمود واقعی و عینی پیدا کرد و همبستگی اجتماعی را به نمایش گذاشت.

احمدی پور این همدلی مردم با دولت را در راستای پشتیبانی مردم از نظام دانست و گفت: در شرایط سخت و دشواری که کشورمان چه از نظر منطقه ای و چه بین المللی (مذاکرات هسته ای) قرار داریم این نوع همدلی دولت با ملت بسیار ارزشمند و اثربخش است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان نیز در این نشست یکی از راه های حفظ هر دستاوردی را مربوط به نشر آثار آن دانست و گفت: باید از این فرصت در برنامه ها برای گفتمان به ویژه در محافل آموزشی، دانشگاهی استفاده کنیم.

رسول جلایی با تاکید بر ضرورت فعالیت بیشتر گفتمان افزود: گفتمان ها علاوه بر کمک به روایات صحیح از وقایع ، از تحریف هم جلوگیری می کند.

وی برخی از فعالیت ها و برنامه ها را تبیینی و برخی ها را ترویجی دانست و گفت: ابزارهای استفاده از فعالیت های تبیینی و فعالیت های ترویجی الزاما یکی نیست .

جلایی یکی از شاخص های فعالیت های تبیینی را نشست ها، گفتگو ها و کرسی های آزاد اندیشی عنوان و تصریح کرد: باید این نشست ها برای موثر واقع شدن همراه با استدلال و استنباط دوطرفه برگزار شود.

آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد 1361 بعنوان مهم ترین هدف عملیات بیت المقدس در دوره جنگ ایران و عراق انجام گرفت. این آزادسازی در پی مرحله چهارم عملیات بیت المقدس که از یکم تا چهارم خرداد 1361 انجام شد، محقق شد.

در جریان آزادسازی خرمشهر حدود 16 هزار نیروی عراقی کشته و زخمی شدند و همچنین 19 هزار نفر نیروی عراقی به اسارت نیروهای ایرانی درآمدند. 

طی عملیات بیت المقدس پنج هزار و 38کیلومتر مربع از اراضی اشغال شده از جمله شهرهای خرمشهر و هویزه و نیز پادگان حمید و جاده اهواز - خرمشهر آزاد شدند.علاوه بر این، شهرهای اهواز، حمیدیه و سوسنگرد از تیررس دشمنان خارج شد.

موفقیت این عملیات بزرگ حاصل فداکاری همه نیروهای رزمنده بود و از جان گذشتگی حدود شش هزار شهید ( 4460شهید سپاه و 1086شهید ارتش) و 24 هزار مجروح است که 260 نفر از آنها گیلانی بودند.

نتیجه این عملیات پاداشی بود که خدای تبارک و تعالی به پاس چندین سال مقاومت و تلاش دلاورمردان ایران اسلامی به آنها داد و قلب امام خمینی (ره) را شاد کرد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را در تقویم رسمی ایران به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری کرده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار