کد خبر: ۲۴۸۸۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷ 20 June 2016


استاندار البرز درنشستی صمیمی با جوانان نخبه البرزی پای مطالبات و واگویه های آنها نشست؛ دیداری که همگان امیدوارند از پسِ آن، خبرهای خوب به گوش برسد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری استانداری البرز، سیدحمیدطهائی ظهر یکشنبه در دیداری صمیمانه با جوانان برتر استان در حوزه ورزش، اولویت اول دولت را تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و با اشاره به اینکه برداشته شدن تحریم ها بسیاری از محدودیت های دسترسی به دانش و فناوری روز را برداشته است، افزود: تجربه اقتصاد مقاومتی بنای کار ما را بر این نهاد که بتوانیم با پتانسیل ها تحریم ها را ناکار سازیم.

استاندار البرز در ادامه به ایجاد فرصت های اقتصادی پیش رو مشخصا بعد از موفقیت های برجام اشاره کرد و گفت: سفر اخیر هیئت اقتصادی البرز به روسیه و حضور طرف روسی به استان البرز طی روزهای اخیر نوید بخش گشایش فرصت های اقتصادی مطلوبی برای استان است.

طهائی با سنجش و ارزیابی از بازار اقتصادی روسیه و پتاسیل هایی که در داخل استان می تواند فرصت اقتصادی برای البرز باشد، بیان کرد: در حال حاضر کشور روسیه سالانه ۸۰۰ میلیارد دلار واردات میوه و تره بار دارد که بخش عمده ای از آن را می توان از تولیدات کشاورزی البرز تأمین کرد، چرا که به اذعان سرمایه گذاران این کشور، میوه و تره بار ما طرفدار دارد و تنها باید بر روی بسته بندی و نحوه عرضه محصولات متمرکز شد تا بتوان به بازارهای جهانی دست یافت.

استاندار البرز همچنین با اشاره به اینکه برجام گشایشی در خطوط تولیدی واحدهای صنعتی ایجاد کرده است، گفت: افزایش خطوط تولید تنها یک واحد صنعتی به ۱۲ خط تولید و تحقق ۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی رهاوردهای برجام بوده است که بنا به اظهارات مدیران واحدهای تولید بدون اجرای آن این شرایط محقق نمی شد.

وی افزود: تمام تلاش دولت در این مدت، بهبود شرایط اقتصادی و ایجاد فرصت های تجاری با شرکت های بین المللی بوده است.

طهائی در ادامه راه حلاوت موفقیت های دولت را با مشارکت جوانان چندین برابر دانست وافزود: در سایه دیدگاه های مشترک در استان تمام تلاش را بکار گرفته ایم تا جوانان بدون دغدغه باشند و به جای آنکه آنها برای کار به دنبال تولید باشند، واحدهای تولیدی که ترمیم و بازسازی می شوند برای رونق بیشتر سراغ تخصص شما جوانان را بگیرند.

تعامل بین صنعت و دانشگاه نکته تأکیدی بود که استاندار این نیز در جمع نخبگان علمی آن را خاطر نشان کرد و گفت: همواره در اتاق های فکر و جلسات رسمی به این مهم اشاره داشته ام. در حال حاضر برخی از دستگاه ها در این زمینه تفاهم نامه های فی مابین امضاء کرده اند و قرار بر این است که دانشگاه ها، دستگاه ها را همراهی کنند.

استاندار البرز با تأکید بر اینکه اگر دانشگاه ها خود را ملزم ببینند که بخشی از سهم ایجاد شغل رشته های دانشگاهی خود را تحقق بخشند، قسمت قابل توجهی از مسئله ایجاد شغل و حضور متخصصان در صنعت برطرف می شود که این پیشنهاد در دیدار با روسای دانشگاه ها طرح موضوع شده است.

طهائی با اشاره به حضور ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در استان، افزود: شاید نیاز باشد که بخشی از رشته های دانشگاهی که بازار کار ندارد جایگزین نیازهای صنایع موجود در استان شود.

استاندار البرز سفر اخیر رئیس بانک مرکزی به استان را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: بر این اساس روسای بانک ها بدون سقف اعتباری به کمک واحدهای تولیدی می آیند و با توسعه و رونق صنایع فعال در استان سهم قابل توجهی از میزان اشتغال محقق می شود.

طهائی در تکمیل دغدغه های هنرمندان، فیلمسازان و نویسندگان استان نیز خبر از طرحی داد که در آن قرار است آثار هنرمندان البرزی در مجموعه گرد هم آورده شود و سقفی باشد برای حضور تمام قد هنرمندان ملی و شاخصی که در این استان سُکنی دارند.

وی افزود: البرز نه تنها رکورد دار حضور ورزشکاران ملی و بین المللی است که غنی از هنرمندان شاخصی است که هر یک قهرمان آثار هنری خود هستند.

محور دیگر سخنان استاندار البرز به دغدغه های نخبگان اختصاص داشت، طهائی گفت: مسائلی که مطرح شد به بنیاد نخبگان استان انتقال پیدا می کند و انتظار ما از این بنیاد رسیدگی به دغدغه های شما دانشمندان و صاحبان ایده و فکر است. البته بخشی از طرح های علمی در جهاد دانشگاهی و سایر موسسات تحقیقاتی ملی واقع در استان در حال انجام است.

وی افزود: در این زمینه دانشگاه خوارزمی به عنوان دانشگاه مادر باید نقش اول را در استان ایفا کند.

استاندار البرز در خصوص وضعیت نخبگان دارای معلولیت جسمی نیز از پیگیری های جدی اداره کل بهزیستی استان در رفع مسائل و مشکلات این قشر خبر داد.

در ابتدای این نشست چهره های شاخص ورزشی، قهرمانان ملی، مخترعان علمی، هنرمندان و فیلمسازان و برترین های علوم قرآنی، دغدغه های خود را صمیمانه با استاندار در میان گذاشتند.

این دیدار به همت اداره کل ورزش و جوانان استان تدارک دیده شده بود در ابتدا از تلاش های رضا گل محمدی به عنوان مدیرکل پیشین قدردانی شد و برای حضور وی در مسند اداره کل ورزش و جوانان استان تهران آرزوی توفیق شد.

امیرعفراتی سرپرست جدید اداره کل ورزش و جوانان استان نیز که در ابتدای این نشست لحظاتی را در جمع جوانان برتر استان حضور داشت توسط گل محمدی معرفی شد.

عفراتی که در اولین جلسه رسمی استان حضور پیدا کرده بود گفت: تمام تلاش خود را بکار خواهم گرفت تا به کمک استاندار البرز که خود عِرق ویژه ای به حوره ورزش دارد، جایگاه ورزش استان را در حدی که شایسته آن است، ارتقاء ببخشم و شما ورزشکاران و جوانان برتر نیز در هر بخشی که حضور دارید بعنوان اهرم کمک کار باشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار