در آستانه روز جهانی زمین پاک علاقمندان به طبیعت و محیط زیست 10 نقطه استان اردبیل را در مدت دو روز با جمع آوری زباله های به جای مانده در آن پاکسازی کردند.
کد خبر: ۲۴۸۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ 19 April 2015

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان ، این برنامه در محدوده شهر اردبیل با پاکسازی دریاچه شورابیل توسط کارکنان و دانش آموزان مجتمع آموزشی نخبگان و گروه کوهنوردی ساوالان اسپرت صورت گرفت.

ایرج حاجی محمدی پیشکسوت عرصه کوهنوردی و مدیر گروه کوهنوردی ساوالان اسپرت با اعلام این که بازگرداندن زباله و جا نگذاشتن آن در طبیعت یکی از مباحث مهمی است که هر کوهنورد کار بلد به آن واقف است.

وی گفت: خوشحالیم که با داشتن یک تیم کوهنوردی منسجم در کنار همه برنامه های کوهنوردی خود بزرگ ترین برنامه پاکسازی محیط زیستی استان را نیز مدنظر قرار می دهیم چرا که معتقدیم طبیعت خانه کوهنورد است و هر کسی خانه خود را پاکیزه نگاه می دارد.

صادق پناهی هم که برگزاری این برنامه به پیشنهاد او صورت گرفته در این زمینه گفت: در این برنامه تلاش کردیم برای اولین بار با دور هم جمع کردن علاقمندان به طبیعت در قالب یک برنامه پاکسازی محیط زیستی علاوه بر ایجاد آشنایی توجه افکار عمومی را به سمت مقوله محیط زیست جلب بکنیم.

وی با بیان این که پاکسازی یک حرکت نمادین برای آگاهی بخشی در جامعه است افزود: باید تلاش کنیم به نقطه ای برسیم که زباله ای در طبیعت رها نشود تا نیاز به جمع آوری هم داشته باشد.

این فعال محیط زیست با تقدیر از همه کسانی که با حضور در این برنامه نوعی از عملگرایی محیط زیستی را از خود نشان دادند اظهار کرد: در جلسه ای که پیش از اجرای این طرح در سازمان حفاظت محیط زیست استان برگزار شد بر ادامه برگزاری چنین برنامه هایی در آینده با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست تاکید شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار