تا پایان سال ۹۶ محقق می شود؛
دبیر شبکه فن بازار ملی ایران گفت: بنا داریم تا پایان سال ۹۶ یا حداکثر اواسط ۹۷ در تمام استان های کشور و در استان تهران فن بازار منطقه ای راه اندازی کنیم.
کد خبر: ۲۴۸۵۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ 20 June 2016
محسن علی اکبریان، در خصوص آخرین وضعیت راه اندازی فن بازارهای منطقه ای اظهار کرد: یکی از برنامه های ما در شبکه فن بازار ملی ایران راه اندازی فن بازار های منطقه ای است که بنا داریم تا پایان امسال در ۲ استان دیگر این فن بازارها را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مقدمات راه اندازی این ۲ فن بازار ایجاد شده است، افزود: ایجاد فن بازار منطقه ای در همه استان های کشور تا پایان سال ۹۶ یا حداکثر اواسط ۹۷ از برنامه های ما در شبکه ملی فن بازار به شمار می رود.

علی اکبریان با بیان اینکه یکی از ابزارهایی که برای تسهیل فعالیت‌های توسعه فناوری، شفاف‌سازی و تقویت بازار فناوری در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد، فن‌بازارها هستند، عنوان کرد: فن‌بازارها به ایجاد یا فعال‌تر شدن بخش‌های مختلف درگیر با مقوله تجاری‌سازی، مبادله و توسعه فناوری کمک می کنند. 

به گفته دبیر شبکه فن بازار ملی ایران هنوز استان تهران به صورت مجزا فن بازار ندارد و تنها فن بازارهای استان ها را مدیریت می کند؛ راه اندازی فن بازار در استان تهران از دیگر برنامه های ما بوده که شروط خاصی برای آن لازم است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه عمده صنایع و شرکت های دانش بنیان در استان تهران هستند بنابراین، فن بازار این استان، باید ظرفیت بیشتری نسبت به سایر استان ها داشته باشد.

به گفته دبیر ملی شبکه فن بازار ملی ایران، در استان تهران صنایع مختلفی وجود دارد ولی استان ها محدود به صنعت خاصی هستند و فن بازارشان روی یک الی دو محور شکل گرفته است.

وی عنوان کرد: در استان تهران پراکندگی بیشتر است و طبیعتا باید پوشش دهی حوزه ای بیشتری در فن بازار داشته باشیم.

به گزارش مهر، فن‌بازار به‌معنای بازار فناوری، محلی برای مبادلات فناوری است. در بازار فناوری فن‌بازارها نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات فناوری به «عرضه‌کنندگان»، «متقاضیان»، «کارآفرینان» و «سرمایه‌گذاران» دارند. درضمن به ارائه‌ مشاوره در خصوص مراحل انتقال فناوری در فن بازار صورت می گیرد.

شبکه فن‌بازار ملی ایران به‌عنوان تنها مرجع اطلاعات فناوری کشور، تحت نظارت پارک فناوری پردیس، با هدف رفع نیازهای اطلاعاتی افرادی که با مقوله تجاری‌سازی دانش فنی و مبادله آن سروکار دارند و نیز کمک به رفع مشکلات تجاری‌سازی نوآوری‌ها تأسیس شده است.

بر این اساس، پارک فناوری پردیس از طریق ساختار شبکه فن‌بازار ملی ایران، مسئولیت ساماندهی فن‌بازارهای عمومی کشور و ایجاد فن‌بازارهای تخصصی در حوزه‌های مهم و اولویت دار کشور را برعهده دارد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار