امام جمعه کرج:
امام جمعه کرج گفت: متأسفانه برخی می‌گفتند چاره‌ای به غیر از قبول برجام نداریم و این دیدگاه را به مردم تحمیل می‌کردند.
کد خبر: ۲۴۷۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹ 17 June 2016
نماز سیاسی و عبادی جمعه امروز این شهر با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی و مسؤولان شهری برگزار شد.
آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های دوم نماز ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: امام حسن مجتبی (ع) می‌فرمودند اگر گروهی مرا یاری می‌کردند، هرگز تن به صلح با معاویه نمی‌دادم.
وی افزود: امام (ع) درخواست معاویه برای صلح را به مردم عرضه و فرمودند که این کار نه عزت دارد و نه انصاف،‌ اما مردم و فرماندهان راحت‌طلب آن دوران به امام گفتند صلح کنید.
امام جمعه کرج تصریح کرد: متأسفانه در دوران مذاکرات هسته‌ای‌، عده‌ای به طور مرتب می‌گفتند که ما در زمان صلح امام حسن (ع) هستیم و چاره‌ای به غیر از قبول برجام نداریم.
حسینی‌همدانی گفت: این در حالی است که مردم ما هرگز مانند مردم دوران امام حسن (ع) راحت‌طلب نبوده و آماده ایثار و مبارزه و شهادت بودند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با انتقاد از کسانی که تأکید داشتند، ایران چاره‌ای به غیر از قبول برجام نداشته و باید مانند دوران امام حسن(ع) صلح کنیم، گفت: مگر فرماندهان سپاه، بسیج و ارتش و مردم شهادت‌طلب ما مانند فرماندهان و مردم دوران امام حسن(ع) بودند که چنین تحلیل‌هایی را مطرح می‌کردند.
حسینی‌همدانی افزود: این افراد فراموش کرده‌اند که رهبری عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی، فرماندهان شهادت‌طلب و مردم مؤمن و مسلمان ما اجازه نمی‌دهند هیچ قدرتی صلحی مانند صلح امام حسن(ع) را به ایران اسلامی تحمیل کند و اگر زیاد فشار بیاورند، حادثه کربلا تکرار می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به افتضاح انتخاب رژیم کودک‌کش صهیونیستی به ریاست کمیته حقوقی و حقوق بشر سازمان ملل گفت: کشورهای مدعی دموکراسی و دفاع از حقوق بشر چگونه می‌خواهند این ننگ را توجیه کنند و سازمان ملل نمی‌توانند این ننگ را از دامان خود پاک کند.
خطیب جمعه کرج همچنین با اشاره به رهنمودهای مقام عظمای ولایت و انتقاد معظم‌له به ولنگاری فرهنگی گفت: ایشان در دیدار با مسؤولان بر این نکته تأکید کردند، اما رئیس جمهور حتی یک کلمه در خصوص مسائل فرهنگی سخن نگفت.
حسینی‌همدانی بیان داشت: وقتی در زیرمجموعه یک دستگاهی تخلف، خطا و اشتباه صورت می‌گیرد، قطعاً این امر به واسطه بی‌‌مسؤولیتی مدیر آن مجموعه بوده و ما به صورت صریح این مسائل را با مردم در میان می‌گذاریم.
لازم به توضیح است، خطیب جمعه کرج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به موضوعاتی از جمله ضرورت مقابله جدی با توزیع و مصرف مواد مخدر و همچنین رسیدگی به مشکلات ساکنان مسکن مهر در البرز اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار