رییس سازمان جهاد کشاورزی:
50 هزار هکتار از اراضی شالیکاری گیلان با اعتبار مصوب رییس جمهور تجهیز و نوسازی می شود .
کد خبر: ۲۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ 19 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، علیرضا شعبان نژاد روز یکشنبه در انزلی اظهار کرد : 50 هزار هکتار از اراضی شالیکاری گیلان با اعتبار مصوب رییس جمهور تجهیز و نوسازی می شود .

وی تصریح کرد : این کار با حدود 340 میلیارد تومان اعتبار ظرف پنج سال صورت می گیرد و اعتبار مصوب سفر رییس جمهور جدای اعتبارات سالانه وزارتخانه برای این بخش است .

وی افزود : اعتبارات این طرح برای 10 هزار هکتار در هر سال پیش بینی شده که تحولی بزرگ در زمینه کشاورزی استان بوجود خواهد آورد .

شعبان نژاد یادآور شد : این کار از سالهای گذشته آغاز شده و تاکنون 68 هزار و 500 هکتار از زمینهای استان نوسازی و تجهیز شده است .

وی خاطرنشان کرد : بنا به اعلام دکتر نوبخت و رییس جمهور وعده های دولت در دوره ای که در نظر گرفته عملیاتی خواهد شد .

وی ، ترویج کشاورزی علمی را یکی از اولویتهای ضروری و مهم این بخش عنوان و تصریح کرد : برای اینکه تولید پایدار و مقرون به صرفه داشته باشیم استفاده از یافته های علمی در کشاورزی بسیار حائز اهمیت است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود : با توجه به سن بالا و سواد پایین کشاورزان شعار امسال را ' همه با هم ترویج کشاورزی 'در نظر گرفتیم .

وی در تشریح این مساله گفت : کل پهنه های کشاورزی را بین متخصصان تقسیم بندی کردیم به این معنا که همه کارشناسان شاغل در مدیریت جهاد کشاورزی باید در مزارع حاضر شده و یافته های علمی را در اختیار کشاورزان قرار دهند .

به گفته وی به این منظور علاوه بر مشاوره های معمول به کشاورزان باید بیش از 100 هزار نفر روز ترویج کشاورزی توسط کارشناسان ترویج گیلان صورت گیرد .

شعبان نژاد ، تقویت مراکز انتقال یافته های علمی کشاورزی و برنامه هایی نظیر روز مزرعه را مورد تاکید قرار داد.

وی متذکر شد : تلاش ما این است که برای توسعه پایدار کشاورزی استان را از سنتی به علمی تبدیل کنیم و استفاده تلفیقی و چند منظوره از زمین های زراعی را به کشاورزان توصیه می کنیم .

استان گیلان با 430 هزار هکتار اراضی کشاورزی و تولید دو و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در سال از استانهای مهم کشاورزی کشور محسوب می شود .

برنج ، چای ، زیتون از مهمترین محصولات کشاورزی استان گیلان بشمار می آیند . 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار