معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان قزوین گفت: برای کاهش و اصلاح الگوی مصرف این شرکت همواره از بسته های تشویقی و ترغیبی استفاده کرده و هیچگاه به مسائل تهدیدی روی نمی آورد.
کد خبر: ۲۴۶۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱ 16 June 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از  ایرنا، سیدباقر بابایی چگینی روز پنجشنبه در همایش مدیریت مصرف انرژی با کمک نیروهای بسیجی، افزود: ما برای اصلاح الگوی مصرف و کاهش میزان تلفات انرژی در استان نشست های متعددی در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعتی، خانگی و اقشار مختلف جامعه برگزار می کنیم.
وی با بیان اینکه شرکت توزیع برق برای مدیریت مصرف بسته های تشویقی و ترغیبی و نه تهدیدی دارد، یادآور شد: به عنوان مثال اگر مصرف کننده بخش کشاورزی در اوج پیک مصرف چهار ساعت برق خود را خاموش کند، 20 ساعت بعدی مصرف از برق رایگان بهره مند می شود.
بابایی چگینی در ادامه میزان پیک بار مصرف برق استان را 720 مگاوات اعلام و افزود: 8.5 درصد این میزان یعنی 60 مگاوات توسط مشترکین عمومی مصرف می شود که نیروهای بسیجی ما می توانند در کاهش این میزان در اداره ها و دستگاه های دولتی و عمومی نقش موثری ایفا کنند.
به گفته وی، تجهیزات فرسوده، مصرف غیرصحیح، بازدهی پائین و قدیمی بودن ساختمان ها موجب افزایش آلاینده ها در هوا و میزان مصرف برق در جامعه شده که باید با مدیریت صحیح و دقیق نسبت به رفع آن اقدام کرد.
بابایی چگینی اضافه کرد: امروز استفاه از لوازم خانگی برقی در همه خانه ها رواج یافته و به طور متوسط در هر خانه 30 عدد وسیله برقی وجود دارد که باید در استفاده بهینه از آن و مدیریت مصرف برق، هوشمندانه عمل کنیم.
وی اضافه کرد: به عنوان مثال میزان افزایش مشترکین عمومی برق استان در سال 94 نسبت به سال 93 که با افزایش 24 درصدی تعرفه های برق روبرو بود، 6.5 درصد گزارش شد در حالی که این میزان در سال 95 نسبت به سال 94 با افزایش 17 درصدی تاکنون 5 درصد رشد داشته است.
وی یادآور شد: با برگزاری سمینار و همایش های اصلاح الگوی مصرف شاید بتوانیم دانش شرکت کنندگان و مردم را افزایش دهیم اما مهم تغییر در رفتار و بینش است که می تواند منجر به تغییر در اصلاح الگوهای مصرف برق و انرژی شود.
همایش یک روزه مدیریت مصرف انرژی با کمک نیروهای بسیجی با هدف کاهش تلفات از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان در سالن جلسات این شرکت برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار