در مراکز خرید شرکت غله و مباشرین در استان‌ گلستان تا کنون حدود 950 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان تحویل و ذخیره‌سازی کرده‌اند.
کد خبر: ۲۴۶۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵ 16 June 2016
مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: تا کنون بیش از ۹۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان در استان گلستان خریداری شده است.
حمیدرضا علی‌محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره‌ی میزان خرید محصولات کشاورزی اظهار داشت: در مراکز خرید شرکت غله و مباشرین در استان‌ گلستان تا کنون حدود  950 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان تحویل و ذخیره‌سازی کرده‌اند.
وی با اشاره به این‌که گندم استان امسال از نظر کیفیت و کمییت در سطح کشور بی‌نظیر است افزود: با توجه به پتانسیل بالای این استان شرکت غله‌ی گلستان آمادگی کامل برای خرید و ذخیره‌سازی گندم تا یک میلیون و 400  هزار تن  را داراست.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان تصریح کرد: 100 مرکز کار خرید گندم کشاورزان را درگلستان را بر عهده دارند و هر کیلوگرم گندم 12 هزار و 705 ریال از کشاورزان خریداری می‌شود که نسبت به پارسال حدود 15 درصد بیش‌تر است.
علی‌محمدی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون و سیصد هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شود.
وی اظهار داشت: کار خرید تضمینی گندم از 4 خرداد در استان گلستان آغاز شده است و تا پایان شهریور ادامه دارد.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: گلستان سال گذشته عنوان سوم تولید گندم کشور را به خود اختصاص داد اما امسال به احتمال فراوان عنوان نخست را کسب خواهد کرد.
وی افزود: میانگین عملکرد سطح گندم آبی در هر هکتار 3 تن و 800 کیلوگرم است که این میزان سال گذشته 3 تن و 400 کیلوگرم بوده و عملکرد سطح دیم نیز از 2 تن و 100 کیلوگرم سال گذشته به 2 تن و 500 کیلوگرم رسیده است.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار